Prodejna

V Hulíně vědí, jak na prosperující prodejnu

Dělá to, co mnozí považují za nevýhodné. Přesto, nebo právě proto jeho prodejna prosperuje. I v relativně malém prostoru. Co za tím stojí? Podívejte se na toto video z Hulína.

Video, které bylo uvedeno v rámci Kongresu Samoška ukazuje zkušenosti pana Radka Perdykuly, majitele malé potravinářské prodejny a moderního obchodníka.

„Když jsme začínali, tak naše prodejna byla vyhlášená tím, že jako jediní jsme měli teplý chléb v neděli,“ říká v úvodu. Ano, má-li prodejna něco, co ostatní nemají, určitě jí to pomůže. Zvláště v začátcích, když ještě nemá věrné zákazníky. A samozřejmě i potom, když už prodejna prosperuje (jak se dočtete i v e-booku 📖Aktivní prodej v prodejně, stáhněte si ho zdarma).

Jak si udržují věrné zákazníky

A jak si je prodejna v Hulíně udržuje? V první řadě výběrem zboží. Mnozí obchodníci, aby si ušetřili práci, redukují počet dodavatelů. Pan Perdykula jich má naopak požehnaně. Například 12 řezníků nebo 28 druhů chleba od všech blízkých regionálních dodavatelů.

Prodavačky pan nejsou podavačky, jak zdůrazňuje majitel prodejny. Opravdu prodávají a těší je to. To se odrazí na přístupu a ten zase na věrnosti zákazníků (viz také Kdo chce prosperovat, pořídí si věrné zákazníky).

Ve videu toho najdete ještě víc a všechno je zajímavá inspirace nejen pro obchodníky s potravinami:

Použijte v praxi

Jak už jsem zdůraznil mnohokrát, pro věrnost zákazníků je nejdůležitější, jak jim vycházíte vstříc a jak s nimi komunikujete. Nestačí si tedy pořídit věrnostní program a čekat, že tím je to vyřešeno. Na druhé straně se vám ale takový program hodí, protože poskytuje data a širší možnost komunikace se zákazníky. Najdete ho i v Akcelerátoru prodeje a dohromady vám poskytne to, co napovídá jeho název: Urychlení růstu prodeje. Pro progresivní obchodníky jistě zajímavé. Podívejte se na něj:

 
Autor: Miloš Toman
Miloš Toman

Jsem autorem knih o intuitivním marketingu a managementu s více jak 30 let zkušeností z podnikání, prodeje a marketingu. Proto vám mohu doporučit své Konzultace, Školení Aktivního prodeje a Akcelerátor prodeje.