Pro vaši prosperituProdejna

Jak získat nové zákazníky s věrnostním programem

Může vám věrnostní program přivést nové zákazníky? Nabízí se automatická odpověď, že na to věrnostní programy nejsou. Připojují se k nim lidé, kteří už jsou v prodejně, muselo je tedy přivést něco jiného. Přesto se dá odpovědět kladně. Ano, věrnostní program vám může přivést nové zákazníky.

Přečtěte si, jak je možno využít věrnostní program poněkud netradičně. Totiž k získávání nových zákazníků.

Podívejme se nejdříve, jak nakupující používají věrnostní programy například v supermarketech. Jednoduše řečeno, kde jsou, tam použijí příslušný program. Při nákupu v Kauflandu vytáhnou u pokladny kartu Kauflandu, v Tesco jejich Clubcard. Nechodí tedy cíleně kvůli výhodám, ale z jiných důvodů (konkrétní akce, dostupnost apod.)

„Důležité samozřejmě je, aby byl takový program pro zákazníky atraktivní.“

To ovšem platí, když se jedná o program daného řetězce. V případě síťového věrnostního programu je ale situace jiná. Jak funguje? Na straně poskytovatelů výhod není jedna firma (například Kaufland) ale tisíce zapojených partnerů. Zákazníci si tedy vybírají mezi více dodavateli. Nejsou navíc omezeni oborem a sortimentem. Stejnou kartu (dnes spíš mobilní aplikaci) je možno použít pro získání výhod v obchodech všeho druhu, restauracích, na čerpacích stanicích, e-shopech atd.

Nakupující tedy cílevědomě navštěvují ta místa, kde své výhody dostanou, a cíleně jejich poskytovatele vyhledávají. V době moderních technologií to není problém. Ukážu to na příkladu Benefit programu myWorld. Jiné mohou mít možnosti mírně odlišné. Ve zmíněném programu jsou jednak všichni zapojení partneři uvedeni na webu, ale především v mobilní aplikaci. Ta je už pro moderní podnikatele takřka nezbytná.

Aplikace zákazníkům ukáže nejbližší partnery programu v okolí, nebo si je může najít, například podle oboru. U každého partnera pak najde údaj, v jaké výši poskytuje výhody. Pokud si některého vybere, dejme tomu prodejnu, pak se kliknutím dostane do navigace, která ho dovede až ke dveřím. Přivedení zákazníka je tedy snadné. To souhlasí se zásadami Aktivního prodeje, jak se s nimi můžete seznámit na 🎓 Školení Aktivního prodeje.

Aplikace myWorld
Zákazník vás v aplikaci snadno najde (otočeno)

Program musí být atraktivní

Důležité samozřejmě je, aby byl takový program pro zákazníky atraktivní. Za některé musí například zaplatit. Bývají sice nabízeny jako zaměstnanecké benefity, takže cenu hradí zaměstnavatel, ale to omezuje jejich šíření. Může se tedy stát, že vám takový program mnoho zákazníků nepřivede. Benefit programu myWorld je pro zákazníky zdarma.

Druhým faktorem je úroveň výhod (viz také Jak si vybrat věrnostní program). Obvykle je poskytována sleva nebo cashback. Benefit program myWorld dává navíc nákupní body. A ty jsou ještě důležitější než sleva. Za ně si totiž může vybrat v nabídce stovek akcí, buď přímo u partnera, nebo na webu Benefit Lounge. A tam mohou být cenové rozdíly i 50 %. Opět v širokém rozsahu od zboží až třeba po ubytování v hotelu. Atraktivita je tedy zajištěna.

Pokud si tedy pořídíte vlastní věrnostní program, využijete toho, že ho máte zcela pod kontrolou. Od informací o zákaznících až po stanovování výhod a výše slev. Nepřivede vám však nové zákazníky. Když vstoupíte do síťového programu, budou v první řadě vaše vstupní investice mnohem nižší. Na druhé straně je nutné se podřídit pravidlům pro stanovování výše výhod.

Použijte v praxi

Protože je jen málo podnikatelů, kteří mohou říct, že mají zákazníků dost a další nepotřebují, doporučuji se nad těmito informacemi zamyslet. Nejde totiž jen o získávání zákazníků. Programy plní další funkce (posilují věrnost a zvyšují prodej na zákazníka), takže jsou efektivnější než různé formy propagace. Jsou tedy důležitým nástrojem Aktivního prodeje a nezbytným vybavením progresivních podnikatelů. Proto by vás měly zajímat.

 
Autor: Miloš Toman
Miloš Toman

Jsem autorem knih o intuitivním marketingu a managementu s více jak 30 let zkušeností z podnikání, prodeje a marketingu. Proto vám mohu doporučit své Konzultace, Školení Aktivního prodeje a Akcelerátor prodeje.