Jak nahradit pokles tržeb
Už sedm měsíců klesají maloobchodní tržby. Je proto výhodné zvýšit počet zákazníků. Řetězce investují do reklamních kampaní. Co mohou dělat menší obchodníci?
Ani reklama, ani sociální sítě
Co se týče výdajů na reklamu, jsou tradičně v čele žebříčků potravinové řetězce, na prvních místech Lidl, Kaufland a Albert. V roce 2021 se zde utratilo 3,4 miliardy korun. Mají menší obchodníci vůbec šanci v takové konkurenci obstát?
Je zřejmě, že přes reklamu cesta nevede. Ani na sociálních sítích, i když tam vyjde propagace podstatně levněji. Hlavním problémem je, že s narůstající reklamou klesá pozornost návštěvníků. Ani organický dosah nepomůže, protože vlastníci sítí ho neustále omezují, aby podnikatele přinutili inzerovat (přečtěte si o tom také v e-booku 📖 Co je vaším byznysem?, stáhněte si ho zdarma).
Sdílení zákazníků
Existuje však jeden nástroj, schopný přivést zákazníky, kteří o vás dosud neslyšeli. Jeho výhoda spočívá ve sdílení zákazníků. Jak to funguje? Zákazník má mobilní aplikaci, ve které jsou zahrnuti všichni podnikatelé, kteří se do programu zapojili (tzv. Partneři). Všichni poskytují výhody dané programem (cashback a nákupní body), ale kromě toho ještě atraktivní akce.
Ukažme si to na konkrétním příkladu. Chcete si nakoupit potraviny. Buď si v aplikaci najdete nejlepší akci, nebo vyhledáte nejbližší obchod, který je Partnerem. V obou případech vás navigace dovede až ke dveřím prodejny. Nakoupíte, načtete váš kód při placení, nebo pak naskenujete účtenku, a připíšou se vám výhody.
Z hlediska podnikatele je důležité, že o vás vědí všichni zákazníci zaregistrovaní v programu, což je v Česku a na Slovensku kolem tří čtvrtin milionu lidí, v okolních i vzdálenějších zemích pak další miliony (třeba turistů, kteří k nám přijedou). Tak můžete jednoduše zvýšit počet zákazníků, kteří vás navštíví, a tím také samozřejmě navýšíte prodej.
Pokud nepočítáme náklady na pořízení programu, které nejsou nijak vysoké, je tato propagace prakticky zdarma. A není jednorázová, funguje neustále. Záleží jen na vaší nápaditosti, co svým zákazníkům nabídnete. Moderní podnikatel po takovém nástroji sáhne s naprostou samozřejmostí.
Jak získat zákazníky s programem myWorld
- staňte se Partnerem programu
- nabídněte zajímavé akce
- podněcujte zákazníky, aby přivedli své přátele a známé
Použijte v praxi
Pokud jde o věrnost zákazníků, říkám to často, že pouze na programu nezávisí. Věrnostní programy má dnes mnoho obchodníků. Jenže slevy a jiné výhody nejsou pro nakupující to nejdůležitější. Tím jsou nadstandardní služby, a hlavně péče o zákazníky. Výhodou Akcelerátoru prodeje, tohoto nástroje progresivních obchodníků, je, že toto všechno shrnuje do jednoho celku.
Autor: Miloš Toman
Jsem autorem knih o intuitivním marketingu a managementu s více jak 30 let zkušeností z podnikání, prodeje a marketingu. Proto vám mohu doporučit své Konzultace, Školení Aktivního prodeje a Akcelerátor prodeje.