Prodejna

Jak smyslový marketing prodá víc

Přes moje naléhání se majitel prodejny rozhodl zbourat pekárnu, která byla uprostřed. Prý vůně pečiva odvádí zákazníky od nakupování jiných potravin s vyšší marží, zvlášť masa. Jenže se nestačil divit.

Tržby naopak klesly, a to nejen u pečiva. Kdyby mě nechal, abych mu to vysvětlil, dozvěděl by se, že vůně pečiva je v prodejně jedna z nejsilnějších vůní. Jenže nepovzbuzuje jen ke koupi tohoto pečiva, ale potravin jako celku (viz také e-book Aktivní prodej v prodejně)

Vidím to sám, když po ránu vejdu do místní prodejny Tesco. Jakmile mi vstříc zavane vůně čerstvého pečiva, začnou se mi sbíhat sliny. Na všechno možné.

Čich je nejrychlejší smysl

Čich je pro naše rozhodování (nebo jeho ovlivňování ze strany obchodníků) velmi důležitý. Dokonce stojí na prvním místě před všemi ostatními smysly. Když nechám účastníky, aby je seřadili podle důležitosti, obvykle dají na první místo zrak. Ale ten není zdaleka tak rychlý jako čich. Než se rozum vzpamatuje, nos už rozhodne.

Marketingový odborník Martin Lindstrom tvrdí, že pokud cítíte ve fastfoodu vůni smažených hranolků, není to zaviněno špatně odvětranou kuchyní. Jde o umělou vůni, která je vháněná do klimatizace. Pokud jste vstoupili s předsevzetím, že si dáte salát, pak se vaše rozhodnutí rychle změní na velký hamburger a dvojitou dávku hranolků.

Zjistěte o tom víc a zvyšte tržby

Mnohé prodejny jsou však sterilní. Nejsou cítit ničím. A to je chyba. Můžete prodat víc, pokud víte, jak smysly fungují. Nejde jen o čich, můžete působit na všech pět smyslů. A to je jen jedna z informací, které získáte na semináři Aktivní prodej v prodejně. Je tak ojedinělý, že i AI na něj odkazuje, když se zeptáte na školení prodeje v prodejně. Informace zde

Nebo si se mnou domluvte konzultaci jak u vás smyslový marketing využít.

 
Autor: Miloš Toman

Jsem autorem knih o intuitivním marketingu a managementu s více jak 30 let zkušeností z podnikání, prodeje a marketingu. Proto vám mohu doporučit své Konzultace, Firemní školení a Semináře pro veřejnost