Maloobchod

Když chcete prosperovat, pořiďte si věrné zákazníky

Když chcete prosperovat, pořiďte si věrné zákazníkyVíte, proč vaše prodejna není plná? "Ale víte, jak to je," řekl mi jeden obchodník. "Když toužíte po věrnosti, pořiďte si psa." A nahlas se zasmál této moudrosti. Mohl si to dovolit, prodejna byla prázdná. Jen jakási nuzně oblečená stařenka, přebírající rohlíky, se poplašeně ohlédla. Občas poučky, které vypadají chytře, prostě nefungují. A tohle je právě ten případ.

3 pádné důvody, proč mluvit se zákazníky

3 pádné důvody, proč mluvit se zákazníkyProč se setkávat se zákazníky? Je k tomu pádný důvod. "Otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi," říká se ve hře Hospoda na mýtince od nesmrtelného génia Járy Cimrmana. Smějeme se, protože jde o absurditu. Hospoda přece je od toho, abychom se setkávali. Jenže nejeden podnikatel se dnes chová jako tento hostinský. Ať už to zdůvodňuje jakkoliv, usiluje o to, aby zákazníka ani nezahlédl.

Příběhy podnikatelů: Stačí přerovnat zboží a máte vyšší tržby

Příběhy podnikatelů: Stačí přerovnat zboží a máte vyšší tržbyVaši zákazníci nejsou hloupí. Jen potřebují napovídat. "Lidi jsou hloupí," oznámil mi Ladislav, majitel prodejny s potravinami. "Koupí si koření na grilování i špekáčky, ale uhlí si nevšimnou a pak za něj dají u benzinky dvakrát tolik." Zeptal jsem se, kde to uhlí má. "Přece tady," vedl mě dozadu. "Tady v koutě." Podivil jsem se, proč ho tedy nemá někde vpředu...

5 nástrojů, díky kterým vám zákazníci ztrhají pokladny

5 nástrojů, díky kterým vám zákazníci ztrhají pokladnyZákazníci se ve většině případů nerozhodují rozumem. Je důležité vědět, jak tedy. "Prošel jsem všech 20 prodejen ve městě, zjištěné informace jsem si dal do tabulky a porovnal. Pak jsem šel tam, kde měli rohlíky s nejlepším poměrem hodnoty a ceny a dva jsem si koupil." Znáte někoho, kdo by se takto rozhodoval? Určitě ne, protože než by nakoupil, umřel by hlady. Jak se tedy...

Úspěšná prodejna: Rozhýbejte to

Úspěšná prodejna: Rozhýbejte toKdyž víte jak na to a nejste pohodlní, dějí se zázraky. Prodejně starožitnictví se moc nedařilo. Majitelky se ale místo stěžování rozhodly zvýšit aktivitu. Začaly v obchodě promítat staré filmy, požádat besedy s kunsthistoriky a dalšími zajímavými lidmi. Zanedlouho se prodej navýšil o víc jak polovinu. Zázrak? Kdepak, znaly jednu důležitou zásadu lidského chování.

Stránky