Prodejna

Krátký život jedné prodejny

Měl jsem možnost pozorovat zblízka krátký život, který prožila jedna prodejna pečiva. Vydržela půl roku, už je místo ní jiná. Kdybych to ovšem vedení pekárny, která ji provozovala, na základě svých zkušeností řekl už na začátku, pravděpodobně by mě neposlouchalo.

V podnikání se bohužel udržuje představa, že když něco hodně chceme, tak hlavou prorazíme zeď. Co vlastně bylo příčinou neúspěchu?

Přečtěte si, proč prodejna pečiva neuspěla a jaké poučení si z toho můžete vzít pro vlastní podnikání.

Co vedlo k neúspěchu prodejny

Prodejnu otevřeli v sousedství supermarketu. Sortiment přitom nepřekračoval běžnou supermarketovou nabídku (jak konkurovat velkým se dočtete v 📖 e-booku Tajemství Davidova praku).

Byla umístěna v dvakrát tak velkém prostoru, než potřebovali. Takže používali jen polovinu, druhá byla ponechána bez úprav. Včetně kabelů trčících z podlahy. Působilo to provizorně a neútulně.

Výlohou bylo sice dovnitř vidět, ale protože pult umístili na protější straně a osvětlení bylo chabé, nic kolemjdoucí nelákalo k návštěvě.

Zavírali v 15 hodin. Tím pádem byli časově dostupní nejvíc pro důchodce. A ti většinou moc neutratí.

Aktivní prodej začíná vhodnou strategií.“

S konvenčním přístupem neuspějete

Je to pěkná ukázka, jak to dopadne, když se používá konvenční přístup. Skoro se mi chce říci: Jak to musí dopadnout. Aktivní prodej není jen to, že prodavačky za pultem víc mluví. Začíná vhodnou strategií. Když už otevřít takovou prodejnu hned vedle supermarketu, tak s odlišným sortimentem, využitím prostoru (například občerstvení), zviditelněním a vhodnou otevírací dobou.

Použijte v praxi

Pořád je ještě hodně rozšířená představa, že když prodejnu dobře vybavíme, naplníme dobrým zbožím a nastavíme dobré ceny, máme vyhráno a úspěch je jistý. Nic není vzdálenějšího realitě. Je nutné začít strategií, a to strategií originální, nekonvenční. Jak už jsem uvedl, kdyby prodejna přišla s odlišným sortimentem, který by nekonkuroval supermarketu, mohlo to být jinak.

S novou strategií můžete přijít kdykoliv, ne jen na začátku. Pokud vám prodejna nefunguje podle vašich představ, je na to nejvyšší čas. Pokud chcete ukázat cestu, kontaktujte mě:

 
Autor: Miloš Toman
Miloš Toman

Jsem autorem knih o intuitivním marketingu a managementu s více jak 30 let zkušeností z podnikání, prodeje a marketingu. Proto vám mohu doporučit své Konzultace, Školení Aktivního prodeje a Akcelerátor prodeje.