Marketing

Soumrak značek?

Značky mají problém. Podle nedávného výzkumu mladou generaci nezajímají. Alespoň pokud jde o obchody. Někde se tedy něco zvrtlo, protože donedávna byly značky předmětem zbožňování. Co se děje?

Přečtěte si, jak dělat marketing, který vám přinese okamžité výsledky v prodeji a příjemch.

Značka je zkušenost

Abychom to pochopili, řekněme si nejdříve, co to taková značka vlastně je. Často se dozvíme, že logo, název atd. To je však jen vnější obal. Uvnitř je zkušenost. Zákaznická zkušenost (přečtěte si také v 📖 e-booku Tajemství Davidova praku).

Jako malý skautík (než nás zase zrušili), jsem se učil poznávat různé značky, zanechané jinými skauty v přírodě. Tady je pramen, tady je brod… Zkrátka jsme svoji zkušenost předávali druhým. To je prapůvodní účel značky.

C. K. Prahalad a V. Ramaswamy navíc říkají: „Značka je zkušenost“. A dodávají, že moderní zákazník v tom není pasivní, ale aktivně se na budování značky podílí a vytváří s ostatními zkušenostní řetězce.

„Pokud váš zákazník nekoupí, vyhodili jste peníze za marketing oknem.“

K čemu je vám spontánní znalost značky?

V případě marketingu však došlo k mutaci. Oslnění pozlátkem reklamy vykonalo své (svého času mu podlehl i marketingový klasik P. Kotler), a tak vznikl nesmyslný termín „Zkušenost s reklamou“. Pokud značka přicházela s poutavými reklamními kampaněmi, měl ji zákazník milovat. Bez ohledu na to, jaké měl zkušenosti s jejími produkty.

Reklamní agentury vás pak budou přesvědčovat, že smyslem (draze placených) kampaní je spontánní znalost značky. Jenže když se řekne kvalitní auto, Mercedes si vybaví každý, ale ne každý si ho jde koupit. A pokud váš zákazník nekoupí, vyhodili jste peníze za marketing oknem.

Marketing, který prodává

Intuitivní marketing je marketingem, který prodává. V menších firmách to ani jinak nejde. Jen je potřeba vědět, jak na to jít. A nejlepším způsobem je poznat, jak zákazníci myslí a jak se ke koupi rozhodují. Nahlédnout jim do hlavy.

Právě to vám umožní seminář Marketing, který prodává. Dozvíte se na něm, jak v menší firmě dělat chytrý a účinný marketing, jímž podstatně zvýšíte úspěšnost svého prodeje. Vybaví vás konkrétními a praktickými nástroji, které můžete hned druhý den začít používat. Vaše šance se jmenuje Marketing, který prodává.

 
Autor: Miloš Toman
Miloš Toman

Jsem autorem knih o intuitivním marketingu a managementu s více jak 30 let zkušeností z podnikání, prodeje a marketingu. Proto vám mohu doporučit své Konzultace, Školení Aktivního prodeje a Akcelerátor prodeje.