Proč nemůžete dělat marketing jako korporace
Jaký je rozdíl mezi marketingem korporace a menší a střední firmy? V korporaci utrácejí rozpočet. Menší firmy ale potřebují peníze vydávat efektivně a do marketingu je investovat. S vysokou návratností.
Hlavně když se jim to líbí
Výsledky korporátního přístupu můžeme dnes a denně vidět v televizi. Efektní a vtipné reklamy, které mají obvykle jen jeden cíl: Posílit povědomí o značce. Dokonce je měřitelný, protože v následných průzkumech, které korporace s oblibou dělají, lidé říkají „Ano, známe vaši značku.“ A pak si možná jdou koupit od konkurence. Ale někdy ani to povědomí neuspěje.
Ředitel marketingu jedné banky se mě ptal, jestli jsem viděl jejich poslední reklamu. Když jsem pokrčil rameny, popsal mi ji. Připustil jsem, že jsem ji viděl. Ale netušil jsem, že je jejich a co vlastně propaguje. „To je u reklamy chyba, ne?“ dodal jsem. Ředitel se zarazil a pak vyhrkl: „Ale nám se líbí.“
Potřebujete marketing, který bude vydělávat
Malí a střední podnikatelé si nemohou dovolit platit reklamy, které se jim líbí, jak to dělají korporace. Potřebují marketing, který přivede zákazníky a přiměje je, aby otevřeli své peněženky. Chyba může být likvidační. Majitele jedné jazykovky se mi svěřil, jak se nechal umluvit, aby všechny své peníze dal do jedné reklamní kampaně. Nepřinesla ani jednoho nového zákazníka a on už neměl na žádnou další propagaci. Málem zkrachoval (o více příkladech se dočtete také v e-booku Tajemství Davidova praku).
Můžete si říct, že tedy zaplatíte PPC reklamu, to přece moc nestojí. A marketing nepotřebujete. Jenže tato reklama přímo nepodává, ale směřuje zákazníky na váš web. Pokud nemáte promyšlený marketing a na webu to není znát, zase odejdou. Nezaujmete je a peníze za reklamu jste opět investovali špatně.
Jak na to
Jak tedy na to, abyste si za své peníze přišli na své? Jak vypadá ten marketing, který vám spolehlivě zvýší počty zákazníků a navýší tržby u těch stávajících? A také:
- jak oslovit zákazníky, abyste je zaujali
- na čem postavit úspěšnou marketingovou kampaň
- jak udělat z vaší značky hit
a řadu dalších důležitých informací získáte na semináři Marketing, který prodává. A proč právě tento seminář, když je tolik podobných? Protože většina ostatních seminářů staví na základech, které odpovídají korporátnímu marketingu. Já učím autentický marketing, který je přímo určený menším a středním firmám.
Seminář Marketing, který prodává. Informace zde
Nenechte si ho ujít, jsou to dobře investované peníze i čas. Protože od toho dne začnete víc vydělávat.
Autor: Miloš Toman

Jsem autorem knih o intuitivním marketingu a managementu s více jak 30 let zkušeností z podnikání, prodeje a marketingu. Proto vám mohu doporučit své Konzultace, Firemní školení a Semináře pro veřejnost