Proč vás zákazníci nemají milovat
Některé značky jsou bohužel přesvědčeny, že zákazníci jsou do nich zamilovaní. A to pořád, třeba i několik let. Jenže tak to nefunguje ani ve vztazích mezi lidmi, natož v marketingu. Zamilovanost opadne a to, čemu pak říkáme láska, je obvykle jen návyk na pohodlí. Není prostě zapotřebí shánět dalšího partnera a přemýšlet, jaké přednosti do vztahu přinese.
Nahrazovat pohodlí a bezproblémový nákup řečmi, které by se možná hodily do nějaké new age sekty, tedy určitě není to pravé ořechové. To by možná platilo na začátku. Ale i tam má podobné chování své meze.
Představte si, že jste zamilovaní a vašemu partnerovi nebo partnerce je cítit z úst. Na taktní upozornění vám odpoví, že jste nějaký hnidopich a raději se zkuste usmívat. Jak dlouho bude trvat, než se vám otevřou oči a ze vztahu vycouváte? A to mluvím o době, kdy ještě vášně hrají prim.
O emoce jde vždycky, ale...
Nechci tím nijak říct, že nejde o emoce. O ně se jedná vždy. Ale jde o to, s čím jsou spojené. S předmětem obdivování dlouho ne. Pak přijde na řadu spokojenost, nekonfliktnost, pohodlí. Zákazník touží být jako člověk, který se vrací domů a ví, co ho tam čeká. Milovat vás nemusí, ale chce spolehlivý vztah. Pokud chcete dělat marketing s nízkými náklady, je to výhodné i pro vás.
Nesnažte se tedy na zákazníky mluvit jako na puberťáky (pokud je opravdu netvoří pubertální mládež). Nepředstavujte si, že vás úžasně milují a že se budou chovat, jako byste byli vůdcem náboženského společenství, které mluví svým vlastním jazykem. Tohle jim pocitově komplikuje život a připravuje je o pohodlí ( viz také článek Nedělejte reklamu, která se líbí vám).
Raději své síly věnujte odstraňování překážek a zvyšování pohodlí. To jsou ty pozitivní hodnoty, o které zákazník stojí a kvůli nimž s vámi bude udržovat vztah. Věřte, že to vás dokáže od konkurence odlišit lépe než žvatlání, které by sotva snesl zamilovaný, natož zákazník.

Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.