Zázračná otázka nejen pro obchodníky v B2B
Na to, jak omezit neproduktivní činnosti a jak se soustředit na důležité, existuje řada návodů. Třeba použít, nejen v B2B prodeji, pravidlo 80:20. Ale může to být i jednodušší. Prozradím vám, zázračnou otázku.
Co na to Paretovo pravidlo
Připomenu, že podle Paretova pravidla vede 80 % toho, co děláme, jen k 20 % výsledků. Plýtváme časem a aktivitou. V B2B se například zaměřujeme na neperspektivní zákazníky a všem přiřazujeme stejnou hodnotu. Nevěnujeme dostatečný čas přípravě a získávání informací, protože donekonečna posloucháme podcasty, kde se ze zázračných návodů vyvrbí to, co už dávno známe. Je však potřeba se soustředit na důležité (viz také 📖 e-book Prosperita na dosah).
Pokud ovšem mluvím o zázračné otázce, není to žádné šarlatánství a vyvolávání očekávání, které nebude naplněno. Opravdu na ní něco je.
Otázka, která zvýší vaši produktivitu
Ta otázka, kterou je třeba si položit vždy, kdy se chystáte s něčím začít, něco dělat, zní:
Přiblíží mě to k mému cíli?
Pokud si odpovíte poctivě, pak vám v krátké době vytřídí činnosti, která vás opravdu k tomu cíli (ať už je jakýkoliv) posouvají, a kterých se můžete zbavit nebo se do nich nepouštět.
Mluvil jsem například s jedním podnikatelem, který si stěžoval, že sotva vydělává. Byl odborníkem v technické oblasti, ale neustále utíkal mimo ni. Trávil čas natáčením kritických politických videí, odhalováním nešvarů apod. Samozřejmě zdarma.
On se tak ptát nechtěl. Ty druhé činnosti ho víc bavily. Ale cíl vydělávat víc si přece stanovil sám. Proč by ho tedy nemělo bavit ho naplňovat?
Co je vaším cílem?
V B2B má většina obchodníků za cíl lépe a více prodávat, více vydělávat, zabezpečit svoji rodinu. Ale obchodníci mohou mít a mají i jiné požadavky: Aby je to bavilo, aby měli spokojené zákazníky, aby žili s pocitem, že pomáhají o kousek zlepšit náš svět.
Autor: Miloš Toman
Jsem autorem knih o intuitivním marketingu a managementu s více jak 30 let zkušeností z podnikání, prodeje a marketingu. Proto vám mohu doporučit své Konzultace, Školení Aktivního prodeje a Akcelerátor prodeje.