Pro váš úspěch: Proč vám přeji nepohodlí

 

Neznám moc lidí, kteří by milovali změny. Samozřejmě, pokud by byly jen k lepšímu, pak ano. Každý asi rád vymění ojetou škodovku za Maserati. Jenže většina přináší spíš neklid, problémy a vyrušování v nejméně vhodnou chvíli. A to nemáme rádi. Takže podnikatel sedí ve firmě a říká si: „Ať dnes dají zákazníci pokoj, stejně chodí jen kvůli reklamacím“.

 
Pokud chcete být úspěšní, vystupte z komfortní zóny
 
Zaměstnanec se zase obloukem vyhne podniku, kde každý rok mění pracovní zařazení a funkce, protože prý na tohle nemá nervy. Jsme tím však sami proti sobě. Intuitivní podnikatel ví, že je potřeba se učit celý život.

Ve škole jsme se učili, že sotva dosáhneme dospělosti, začne se náš mozek scvrkávat a hloupnout. Nové výzkumy ovšem naznačují něco jiného. Učením se bez ohledu na věk mění neuronové trasy. Ty jsou mnohem důležitější, než počty mozkových buněk. Ovlivňují totiž naše chování. Nejde samozřejmě jen o to, co se dozvíme před tabulí, na semináři či v knize. V intuitivním marketingu se řídíme zásadou, že dospělí se často učí řešením situací.

E-book Úspěšný týden od Miloše Tomana


Vyjet ze starých kolejí je nepohodlné, ale úspěch to vyžaduje

Jestliže tedy někdo sedí deset let na stejném místě a dělá stejné věci, jeho mozek si zvykne na vyjetou trasu a není příliš schopen přicházet s novými myšlenkami a řešeními. Dokonce bude – v zájmu svého klidu – takový člověk blokovat aktivnější spolupracovníky. Podobně podnikatel, který zapadne do vyjetých kolejí, není schopen reagovat na změny trhu. Jeho jedinou reakcí je pak často sepisování nenávistných reakcí pod články o úspěšných ( viz také Všichni máme vymyté mozky aneb Jak funguje motivace).

I když se vám tedy změny nebo nepříjemné situace nelíbí, neměli byste se jim vyhýbat. Jednak proto, že když nic neřešíte, nic se nenaučíte a vaše kreativní schopnosti upadají. Nakonec se budou vaše reakce řídit jen jednou šablonou ( Jak to změnit se dočtete v e-knize Výtah k úspěchu).

Všiml jsem si, že většina lidí je jako buben – potřebuje být bita, aby ze sebe vydala to nejlepší. Tím nechci říci, že vám přeji nějakou tragédii. Ale nepohodlí ano. Jedině tak dokážete svůj mozek řádně využít a dosáhnout úspěchu.


Dobré? Sdílejte na sociálních sítích:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu