Marně čekáte na úspěch? Možná jste cestovní feťáci

 

Znáte lidi, kteří jsou chytří a vzdělaní, přečetli hromadu knížek o úspěchu, dokonce už vědí, že než motivace vnější a cílová, je lepší motivace cestou, ale jsou pořád na mizině? Možná k nim také patříte. A říkáte si: "Tak co ještě mám udělat, abych se konečně dočkal pořádné odměny za svoji námahu?" Skutečně, v čem to vězí, že lidé pracující s nadšením jsou bez peněz?

 
Marně čekáte na úspěch? Možná jste cestovní feťáci. Intuitivní marketing ví jak na to.
 
V souvislosti s motivací cíli se často mluví o tzv. "cílových feťácích". Jsou to lidé, kteří jsou závislí na dosahování cílů. Často za každou cenu. Jenže radost z dosaženého rychle pomine a je potřeba stanovit další cíle, ještě vyšší a náročnější. Takoví lidé dříve či později padnou vysílením.

Jeden druh hlodavců je v době páření tak aktivní, že samci nakonec zahynou vyčerpáním. Cíloví feťáci se jim v tom neutuchajícím pobíhání podobají. I když nejednají pudově.

"Jak je možné, že takový šikovný člověk nemá na chleba?"


Motivace cestou jako ideální řešení?

Dobrá, pokud tedy víme, že motivace cestou je mnohem lepší, protože si ji užíváme podstatně delší dobu, nejen v okamžiku dosažení cíle, a noříme se při ní do stavu flow, proč to nefunguje všem? Proč jsou lidé, kteří se soustředí na cestu a rozhodně se o nich nedá říct, že by byli lenoši, nadále neúspěšní a bez peněz? V čem dělají chybu?

Odpověď můžeme najít v té oblíbené pobídce, která na nás útočí ze všech stran: "Dělej, co tě baví!" Je to v podstatě vystižení motivace cestou - co vás nebaví, nebudete si užívat. Jenže lidé milují zkratky. Můžeme-li udělat něco, co nám usnadní práci, pravděpodobně to uděláme, i když tím třeba ohrozíme výsledek. Vždyť o cíle přece nejde…

Takže místo "cílových feťáků" tu máme "cestovní feťáky". Jsou to lidé, kteří se ke své dávce chtějí dostat co nejrychleji a nejsnáze. A samozřejmě se vyhnout nepříjemnostem. Řada z nich například ráda něco tvoří, ale nerada si říká o peníze. Mají pocit, že by to mohlo ohrozit ochotu lidí zadat jim zakázku a vůbec je jim to přízemní handrkování nepříjemné. Takže buď svoji práci dávají zadarmo s odvoláním na sousedskou výpomoc, nebo ti rafinovanější zákazníkovi říkají: "Dejte, co myslíte, že to stojí" ( přečtěte si také článek Ta nejhloupější pověra o podnikání).


Bez peněz, ale šťastný

Mají sice jen velmi malé příjmy, ale protože je motivuje samo tvoření (tedy cesta), moc jim to nevadí. Dokud nedojde na samotnou existenci. A ostatní se pak diví, jak je možné, že takový šikovný člověk nemá na chleba. Určitě za to může systém!
Ne, stát ani vláda za to nemohou. To se jen cestovní feťák dobral zjištění, že když nebude chtít peníze, dostane svoji dávku tvorby a flow snáze a rychleji. A jako správný narkoman nepřemýšlí o budoucnosti.

Tyto lidi dokonce jejich okolí často obdivuje. Považují je za něco jako Matky Terezy, pečující nezištně o potřebné. Ale bez ohledu na tuto úctu je pak využívají. A nějak si neuvědomují, že charita pečuje o chudé, nedává zadarmo všem.

E-book Výtah k úspěchu od Miloše Tomana


Recept na úspěch podle intuitivního marketingu: Kombinujte motivaci

Co s tím? Nedávejme přednost jedné motivaci a ostatní nezatracujme. Jestliže někdo nemá na chleba, pak zafunguje vnější motivace v podobě biče. Chce-li se z toho stavu vymanit, stanoví si to za cíl. A cestu k němu pak naplní tím, co ho baví, protože tak se nejlépe k cíli dostane. Heslo "Dělej, co tě baví" si tedy vykládejme obecněji. Jde o obor činnosti, ne o jednotlivosti. Jestliže někoho baví dělat internetové stránky, tak to neznamená, že bude zanedbávat účetnictví nebo pracovat za korunu na hodinu.

V intuitivním marketingu jsou důležité výsledky. Bez nich to nejde. Potřebujeme tedy cíle, abychom věděli, čeho chceme dosáhnout. Cesta k nim ovšem může být příjemná. V samostatném podnikání je to pravděpodobnější než v zaměstnání. Váš život bude příjemnější a v tom vás chci podpořit
.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu