Kdo má ambice, ten naplno využívá možnosti MLM

 

"Chudý člověk spí líp než bohatý," napsal švédský lékař a spisovatel Axel Munthe. Jako doktor by ovšem měl vědět, že s prázdným žaludkem se velmi špatně usíná, zvlášť když nevíte, za co se druhý den najíte. Proto mám raději vyznání jednoho svého známého, milionáře, jak ráno vstává s radostí a bez obav, co den přinese.

 
Kdo má ambice, ten naplno využívá možnosti MLM
 

Bohužel na internetu najdeme víc citátů oslavujících chudobu, než těch druhých. Lidé si je přečtou a hned se nestydí za hodiny promarněné u nekonečných televizních seriálů: Chtějí přece dobře spát. My to ale máme jinak.

Muntheho skandinávský kolega spisovatel Mika Waltari zase řekl: "Bohatým není ten, kdo má zlato a stříbro, ale ten, kdo se spokojí s málem." Asi by se divil, kdyby mu někdo doporučil, ať se tedy spokojí s jednou knížkou, nebo nejlépe s pár články. Bohatství nejsou jen peníze.

"Vaším úkolem je organizovat a motivovat k úspěchu."


Zásada intuitivního marketingu: Bavte se vyděláváním peněz

Autoři těchto a podobných myšlenek nechápou, že hnacím motorem většiny úspěšných lidí není touha být bohatý. To by se všichni přestali namáhat v okamžiku, kdy bohatství dosáhnou. Někteří to skutečně udělají, ale většina ne. Nejde jim totiž o samotné peníze, ale o jejich vydělávání. Je to pro ně stejná vášeň, jako pro spisovatele psaní knih ( přečtěte si také v článku 5 důvodů, proč se bavit vyděláváním peněz).

Každou chvíli slyším od nějakého začínajícího podnikatele nebo podnikatelky, že peníze nejsou důležité. Buď považují svoji činnost za koníček, nebo mají pocit, že pomohou lidstvu. A své povídání většinou končí otázkou: "Jak je možné, že jsem tedy bez peněz?" Odpověď je jednouchá. Kdo nepovažuje vydělávání peněz za podstatné, ten je nevydělá.

Je mi jasné, že přimět takové lidi, aby mysleli jinak a bavili se vyděláváním peněz, je v mnoha případech nemožné. Většinou říkají: "To by byla zrada mých ideálů". Zřejmě považují za lepší držet se toho, co nefunguje, s kručícím žaludkem. Doufají, že jednoho dne… Ano, že jednoho dne přijde zázrak. Nic proti zázrakům, ale nepočítejte s nimi dopředu.

E-book Prodejte všechno! od Miloše Tomana


Živnostník není totéž, co podnikatel

Bavit se vyděláváním peněz neznamená třikrát denně zkoumat, jestli už přišly na účet. Znamená to bavit se vytvářením podmínek, organizováním. Tady je znát rozdíl mezi myšlením živnostníka a podnikatele. Živnostník věnuje většinu svého času materiální tvorbě: vyrábí nábytek, opravuje auta, zhotovuje weby. Podnikatel vytváří systémy, organizuje a motivuje lidi.

"Kdepak zaměstnance," říkají často živnostníci. "Vůbec nestojím o ty starosti a papírování kolem." Docela je chápu. Ale existují i jiné možnosti. Když vybudujete velkou firmu, pak na to máte lidi. Další možností je MLM, kde sice budujete tým, ale nejde o vaše zaměstnance.


MLM nabízí nejlepší řešení pro ambiciózní lidi

Ne každý má peníze a schopnosti na to, aby vytvořil velký podnik. Zvlášť když takové dílo nevznikne ze dne na den a cestou k velikosti si musíte projít trnitou cestou. Samozřejmě, kdo má sen, že se jednou stane největším výrobcem traktorů na světě, nebo největším obchodním řetězcem, riskne to. Ale jsem přesvědčený, že pro ambiciózní podnikatele, kteří se chtějí bavit vyděláváním peněz, ne předčasně zešedivět, je nejlepším řešením síťový marketing. Zvlášť pokud jde o lidi ( viz také článek MLM je škola života a úspěchu).

Ve firmě máte většinou dobré i průměrné zaměstnance. Jejich posuzování vás stojí spoustu času. Když ty dobré pořádně odměníte, ostatní se bouří. Propustit někoho je obtížné. A tak musíte své špičkové sny plnit i s pracovníky, kteří na to nemají. V MLM je situace jiná. Lidé se vytřídí sami. Kdo to myslí vážně, ten vydělává. Kdo ne, ten odpadne. Nemusíte nikoho propouštět. Prostě zmizí.

Tím ovšem neříkám, že můžete prostě čekat, jak se tým vytřídí. Vzpomeňte si, vaším úkolem je organizovat a motivovat k úspěchu. Není to tak, že lidé buď motivaci mají, nebo ne. I ti, co jsou motivovaní, potřebují povzbuzovat a roztáčet jako setrvačník. Pokud to děláte dobře, můžete se pak opravdu bavit tím, že sledujete, jak na účtu přibývají peníze.

Faktem je, že spousta lidí síťovému marketingu nevěří. Jinak by neopakovali ty nesmysly, které najdou na internetu a které neobstojí při podrobnějším zkoumání. Ale utěšuji se tím, že franšízy na tom byly na konci 50. let podobně. A kdo by dnes tvrdil, že McDonald's nebo Starbucks jsou podvodníci? Všechno má svůj čas. Ale to neznamená, intuitivní podnikatel by měl čekat, až se důvěra zvýší. Nejvíc vždycky vytěží ti, co čelí nepřízni a přijdou jako první.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu