Jak se nenechat připravit o úspěch

 

Chytří lidé často nebývají úspěšní. Co za tím vězí a jak se této nástraze vyhnout? Že bratranci Veverkové vymysleli ruchadlo a zahájili tak revoluci v zemědělství, jsme se všichni učili ve škole. Už jste se ale asi nedozvěděli, že z toho nic neměli. Princip pluhu ukázali pár sousedům. Zdarma. Pak se k němu dostali němečtí továrníci a začali na ruchadle vydělávat miliony.

 
Jak se nenechat připravit o úspěch

Bratranci Veverkové vymysleli moderní pluh, ale miliony shrábli jiní. Spolupráce vám zajistí výsledky a nikdo vás o ně nepřipraví. Intuitivní podnikatelé spolupracují rádi.

 
Až na sklonku jejich života se podařilo dosáhnout, že jim císařským výnosem bylo přiklepnuto autorství. Peníze už ovšem ne.

"Pokud nedokážete prodávat, spojte se s někým, kdo to umí."


Nemáte žaludek na prodávání?

Dějinami se jako červená nit vinou příběhy o vynálezcích, kteří zemřeli v chudobě. Elias Howe, autor šicího stroje, si prý musel půjčit oblek, když šel manželce na pohřeb. Jde snad o nějaké prokletí geniálních lidí? Kdepak. Spíš o jednu jejich vlastnost.

Je to emoční inteligence. Schopnost komunikovat, navazovat vztahy a udržovat je. Nebo, jak nazval svůj bestseller Dále Carnegie, dovednost získávat přátele a působit na lidi. Nejde ani tak o to, že by chytří lidé byli introverti, protože i introvert dokáže spolupracovat. Spíš je na vině nechuť k hemžení světa, které často považují za malicherné a podřadné. Zvláště pokud jde o obchod.

Na nástěnce v Apple se jednou objevila fotka žebráka s nápisem "Woz v roce 1990". Wozniak prostě patřil k těm lidem, kteří si nelámou hlavu nad tím, jak své nápady zpeněžit. Proto měl velké štěstí, že se dal dohromady s Jobsem. A rozum, že odmítl názory svého otce, který považoval inženýry za elitu lidstva. Když vyčetl Jobsovi, že se jen přiživuje na nápadech jeho syna, ten nabídl, že z firmy odejde. Steve Wozniak na to naštěstí nepřistoupil.

Od technicky založených lidí můžeme často slyšet: "Nemám žaludek na to, abych někomu něco nutil". Nejeden technologický startup skončil právě z toho důvodu, že všichni vyvíjeli a vylepšovali aplikace, ale nikdo ve firmě nebyl schopen prodávat. Pokud dejme tomu účetní nemá dobrý pocit z představy, že by prodával, o nic nejde. Nepotřebuje to. Když ale stejné pocity chová podnikatel, má problém.

Donedávna bylo povolání obchodníka považováno za nejvýnosnější. Je to logické, protože bez prodeje můžete mít sebelepší vynález, ale nikdo se o něm nedozví. Emerson prý napsal: "Udělej lepší pastičku na myši a svět si vyšlape cestu k tvým dveřím." Ale to už dnes neplatí. Jsme jako na tržišti, kde všichni křičí a vychvalují své zboží. Kdo mlčí a spoléhá se na genialitu svého produktu, ten má smůlu. Pokud nedokážete prodávat, spojte se s někým, kdo to umí.

A ještě poznámka: Být obchodníkem už není tím nejlepším výdělkem. Dnes je výhodnější vydělávat na nakupování. Což vypadá jako to samé, ale není to totéž. Víc se dočtete v poznámce na konci článku.


Jste průměrem 5 lidí, se kterými se setkáváte

Lidé, kteří chtějí být úspěšní, ale pěstují ještě jeden druh vztahů. Říká se, že jsme průměrem pěti lidí, se kterými se nejčastěji setkáváme. Pokud vaši přátelé pořád jen nadávají na poměry a závidí úspěšným, nezbývá než si najít jinou společnost. Společnost úspěšných lidí. Osamocení podnikatelé to mají těžší, ale i tak se dají najít různá společenství, kluby, kde se úspěšní setkávají naživo nebo online ( viz také e-book Po spirále vzhůru)

Výhodu máte, když se zapojíte do síťového marketingu. Tam se totiž stále setkáváte s lidmi, kteří už prošli tou cestou, kterou vy právě začínáte. Nejenže jsou důkazem, že to jde, ale také zdrojem cenných zkušeností, které vám rádi předají.

Nebečte se stádem! Moderním přístupem jsou sítě. V nich dnes najdete jak spojence, tak spolupracovníky, příklady a zdroje inspirace. Donedávna byly nejlepšími sítěmi ty, které prodávaly. Dnes máte možnost vlastnit síť, která nakupuje. Na první pohled to vypadá stejně. Ale zatímco prodej je vždy zaměřený na konkrétní zboží, od kterého se zákazníci mohou časem odvrátit, nakupovat budou vždycky. Když ne to zboží, tak jiné. Dnes je tedy nejlepším zdrojem trvalých příjmů nákupní síť. Získejte ji a začněte podnikat jinak. Máte pocit, že si zasloužíte větší úspěch? Ukážu vám, jak na to:
Začněte podnikat jinak s intuitivním marketingem

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde