Obchodní úspěch ve spreji?

Úspěch ve spreji?Podle informací médií uvedla společnost VEROLABS na trh sprej s názvem Liquid Trust, který navodí u obchodních partnerů přátelskou atmosféru a vzbudí u nich pocit důvěry. Obsahuje totiž hormon oxytocin, kovlivňující emoce. Mohlo zdát, že se naplňuje strašidelná vize Stanislava Lema, který v jedné ze svých povídek popsal společnost, v níž je rozhodování, chování a také vnímání světa chemicky ovlivňováno natolik, že nakonec nikdo neví, co je halucinace a co realita. Pokud se ovšem nad nasazením podobných prostředků zamyslíme, zjistíme, že užitek je spíše iluzorní.

V první řadě, pokud někdo proti nám podobný prostředek použije, těžko se může vyhnout tomu, aby působil i na něj. Šance jsou tedy v podstatě vyrovnány.

"Všechno se chemií ovlivnit nedá, zvláště tam, kde chybí základy."

Za druhé lze stěží v prodejnách a podobných zařízeních, kde se zákazník rozhoduje o koupi ihned, dosáhnout potřebné trvalé koncentrace hormonů. A pochybuji, že by si vcházející nechali dobrovolně postřikovat šaty neznámým (nebo naopak později nechvalně známým) sprejem.

Zbývá nám tedy použití v kanceláři. Tam se ovšem zřídkakdy uzavírají okamžité obchody a partner má tedy vždy možnost "vystřízlivět". Navíc je většina takových vztahů dlouhodobá a nejsou ani závislé jen na osobních jednáních ( více informací najdete v e-booku Intuitivní marketing prodává).

Nepropadejme navíc iluzi, že působením hormonů se nám vypíná mozek. Občas sice někteří zastánci "přirozenosti" (obvykle lidé, kteří potřebují nějak zdůvodnit své amorální chování) líčí člověka jako otroka emocí a pudů, ale realita je jiná. Jinak bychom se mohli šedé kůry mozkové s lehkým srdcem vzdát. Pochybuji, že by to někdo dobrovolně udělal.

A pak je tu ještě jedna pojistka. Kdyby se totiž ukázalo, že Liquid Trust skutečně podstatně ovlivňuje chování lidí, byl by postaven mimo zákon, stejně jako třeba podprahová reklama. Když se naopak nic takového neprokáže, je zbytečné kupovat za drahé peníze něco, co nefunguje. Stejně nám totiž mohou posloužit spreje zcela nezáludné, například s lesní vůní.

žárovkaCo se děje v hlavě vašich zákazníků? Na co myslí a podle čeho se při nákupu rozhodují? To by chtěl jistě vědět každý podnikatel. A co když není zase tak těžké zjistit, jak zákazníci přemýšlejí? Dokonce si to můžete ověřit sami s pomocí jedné z mých samoobslužných příruček. Získejte ji!


Obchodní úspěch závisí na osobnosti, ne na chemii

Nabídka podobných "zázračných" prostředků pro byznys se nijak neliší od pochybných přípravků na hubnutí. I klientela je zde prakticky stejná - lidé, kterým chybí vůle a vytrvalost, aby úspěchu dosáhli vlastním úsilím. Proto také nakonec k žádnému zázraku nedojde. Všechno se chemií ovlivnit nedá, zvláště tam, kde chybí základy. A ten, kdo potřebné předpoklady má, zase podobné spreje k ničemu nepotřebuje.

Jedna z her Williama Shakespeara se jmenuje "Mnoho povyku pro nic". Myslím si, že těmito slovy se dá zhodnotit i zpráva o spreji Liquid Trust.

  Komentáře: Jaký máte názor na takové pomůcky?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: