Čmárejte si, budete úspěšní

Čmárejte si, budete úspěšníNa střední škole jsme v posledním týdnu vždycky předávali učebnice mladšímu ročníku. Ty moje si někteří zamlouvali už dopředu, nebo se o ně i strhla rvačka. Proč? Měl jsem ve zvyku si je ilustrovat. Z pohledu učitelů jsem knížky ničil, ale ony tím u uživatelů naopak nabývaly na hodnotě. Bylo to v době, kdy jsme každou chvíli slýchali: "Nečmárej si a dávej pozor". Pak přišel věk počítačů a tužky či pastelky se staly něčím na způsob přeslice či křesadla. Dokonce i na myšlenkové mapy, které si o čmárání přímo říkají, máme programy. Ale jak se zdá, časy se mění.

Převezmou také vaši prodejnu Vietnamci?

Převezmou také vaši prodejnu Vietnamci?Jedním z trendů, které můžeme v oblasti tradičního obchodu vidět, je přebírání malých prodejen Vietnamci. Tam, kde se český podnikatel neuživí, tito obchodníci přežijí. Nechme teď stranou otázku, jestli to není zapříčiněné tím, že i v době EET dokáží ulít tržby, ale podívejme se na jiné faktory. Třeba ten, že Vietnamci mají otevřeno déle než tradiční obchodníci a na chodu prodejny se podílí celá rodina. Mají však i slabiny. Když přišla informace, že převezmou pár prodejen na severu Čech, zákaznice si postěžovaly, že si teď nebudou moci s nikým promluvit.

Z archivu newsletterů: Kdo je u zákazníků oblíbený

Z archivu newsletterů: Kdo je u zákazníků oblíbenýNa jedné čerpací stanici - mimochodem, mají tam na poměry docela levnou naftu - potkávám pravidelně u pokladny dvě pracovnice. Ta jedna tráví čas s nohama na stole a zákazníkům dává najevo, že na to, aby se s nadšením zvedla, jejich pětistovka či tisícovka rozhodně nestačí. Ta druhá naopak přímo září nadšením a nepustí mě ke slovu. Sotva otevřu pusu, už je tu otázka, jestli budu platit hotově nebo kartou, řeknu "hot..." a paní vybafne, jestli s dokladem nebo bez... Mám-li srovnávat jen mezi nimi, pak je mi ta druhá přece jenom milejší. Ale...

Příručka Vylepšete si svoji prodejnu - průvodce na cestě k podnikatelské spokojenosti

Příručka Vylepšete si svoji prodejnu - průvodce na cestě k podnikatelské spokojenosti"Soubor, který držíte v ruce, je výsledkem desítek let praktických zkušeností z fungování obchodu. Dal by se samozřejmě nahradit tím, že přijdu já nebo někdo z mého týmu do vaší prodejny a budeme se rozhlížet a vyptávat. Ale to nemají mnozí podnikatelé rádi, protože mají obavu, že půjde především o ukazování chyb a oni z toho vyjdou špatně. A pak má také každý svoji představu, co je pro něj důležité a co naopak považuje za okrajové nebo tomu nemíní vůbec věnovat pozornost," píše se v úvodu samoobslužné příručky Vylepšete si svoji prodejnu.

Stránky