100+1 tipů, jak vylepšit prodejnu

100+1 tipů, jak vylepšit prodejnuProdejna pizzy, která měla prosklenou celou přední část, přesto neprosperovala. Uvnitř totiž bylo šero a kolemjdoucí dovnitř neviděli. Prosklení tak ztrácelo smysl. Stačilo však pořádně rozsvítit a situace se změnila. Tržby narostly o více jak 20 %. Majitel samoobsluhy, přestože jsem ho od toho zrazoval, nechal zrušit pekárnu na prodejní ploše, která šířila vůni čerstvého pečiva. Projevilo se to na poklesu tržeb, i když pečivo bylo ve stejném množství dováženo odjinud… Takových příběhů z praxe najdete v nové příručce přes 70.

Zásada úspěšných: Chci to hned

Zásada úspěšných: Chci to hnedKdyž Jobs s Wozniakem předváděli svůj první počítač na jedné akci, zaujalo to majitele místního obchodu s elektronikou. Dal jim vizitku a řekl: "Zůstaneme ve spojení". Druhý den Steve Jobs nakráčel do prodejny a oznámil: "Zůstávám ve spojení". A neodešel, dokud nedostal objednávku na sto kusů základní desky. Tím začala historie společnosti Apple, která udělala ze svých zakladatelů boháče a významně změnila náš svět. Podobně jednali a jednají i další úspěšní lidé. K jejich důležitým vlastnostem totiž patří, že když něco chtějí, chtějí to hned.

Investice, která se do týdne vrátí

Investice, která se do týdne vrátíPříručka  Vylepšete si prodejnu dokáže něco, co jiné publikace neumí. Když ji vezmete do ruky a podejdete s ní prodejnou, ukáže vám místa a činnosti, které můžete vylepšit. Hned potom v ní najdete tipy, jak to udělat. A když navýšíte tržby, můžete začít znovu a pátrat po dalších příležitostech. Rady, které v tomto průvodci prodejnou najdete, nevyžadují investice a dlouhý čas. Většinu z postupů a úprav, které vám příručka doporučí, zvládnete během několika dní. Výsledky se projeví takřka hned a cena, kterou za příručku zaplatíte, se do týdne vrátí.

V tradičním obchodě se nakupuje hlavně ze zvyku

V tradičním obchodě se nakupuje hlavně ze zvykuKdyž se řekne, že zákazníci chodí do tradičních prodejen hlavně ze zvyku, může to znít nelichotivě. Jako by tu nebylo nic jiného, co je o návštěvě přesvědčí. Ale možná toho opravdu moc není. Jak vysvětluje Zdeněk Skála ze společnosti GfK (odborník, kterého si velmi vážím), lidé závislí na akčních slevách do tradičních prodejen často nezavítají. Míří do supermarketů řetězců. Hlavními zákazníky jsou tedy podle Skály spotřebitelé, kteří dávají přednost rychlému nákupu menšího množství zboží a pak ti, co přicházejí hlavně ze zvyku.

Stránky