Marketing a komunikace

Je vaše podnikání sexy?

O přitažlivost musí usilovat také podnikatelé. Často jsem jezdil kolem jednoho rychlého občerstvení na okraji města. Dříve tam prodávali čerpadla, a buď se změnil majitel, nebo se ten stávající rozhodl, že otevřít bufet bude lepší byznys. Podle prázdného parkoviště jsem měl ale pocit, že mu tahle sázka nevychází. Kdyby u silnice nestály poutače zvoucí na kávu a čočkovou polévku...

Nahánět nové zákazníky, nebo se držet věrných?

Je lepší honit se za novými zákazníky? Pro menší podnikatele ne. Nedávno mi jeden marketér poslal odkaz na studii, které dokazovala, že je výhodnější dávat peníze na nové zákazníky, než se snažit udržovat jejich stálost. "Věrnost je na nic!" poznamenal k tomu. Přehlédl ovšem, že výzkum proběhl jen u e-shopů. Prosím, tam tomu docela věřím. Ty jsou asi tak přátelské jako...

Jak vzniká podnikatelský zisk

Jak vznikání podnikatelský ziskZákazník, který nás stojí nejméně práce, není ziskový zákazník. Na jednom školení prodavaček jsem účastnice požádal, aby mi popsaly ideálního zákazníka. Shodly se na člověku, který má nákup předem připravený, nejlépe na papírku, nic dalšího si nevymýšlí, nezdržuje, nemluví, zaplatí a jde. Zkrátka neotravuje. Velice se divily, když jsem jim řekl, že jde naopak o nejhoršího zákazníka...

Princip pavučiny, aneb Jak vytěžit zákazníky

Princip pavučiny, aneb Jak vytěžit zákazníkyPokud chcete dělat marketing s nízkými náklady, chovejte se jako pavouk, který chytá mušky do pavučiny. "Máte poslední možnost, zítra akční sleva končí! Přihlášky do kurzu jen do nedělní půlnoci. Pak až za rok nebo nikdy!" Jistě takové nabídky také dostáváte. Někteří podnikatelé jsou přesvědčení, že vás tak přinutí k rozhodnutí v jejich prospěch. Jenže to nefunguje, alespoň...

Nákup nekončí zaplacením, kdo to neví, prodělá

Prodej nekončí zaplacením, kdo to neví, proděláKdy končí prodej? Později, než byste si možná mysleli. A je to důležité. Kupoval jsem knížku. Mladá prodavačka přehodila v puse žvýkačku, namarkovala cenu, pohodila na pult drobné nazpátek a pak upřela pohled kamsi pod strop. Přestal jsem pro ni existovat. Konec konců jsem svůj účel splnil, peníze byly v kase. Tak proč se dál namáhat? Jenže potřebujeme, aby se zákazník...

Stránky