Jak zbavit restauraci prokletí

Vědět, jak na co zákazníci reagují a jak myslí, se vyplácí. Můžete tak pochopit a vyřešit i naprosté záhady v jejich chování, jako byla třeba tato. Majitel restaurace měl kruhy pod očima a vypadal hodně unaveně. “Věříte na kletby?” zeptal se mě na úvod, když jsme se usadili ke stolu v jeho podniku. Pokrčil jsem rameny. Chtěl jsem něco říct, ale přes hlasitou hudbu, která zněla místností, mě nebylo slyšet. Požádal jsem číšníka, který nám přinesl minerálku, aby ji ztlumil. Pokrčil rameny a trochu pootočil ovládacím knoflíkem.

V tomto skoro horrorovém příběhu z praxe se dočtete o příčině toho, proč se zákazníci začali vyhýbat jedné restauraci. A najdete v něm také poučení pro vaše podnikání.

“Poslední dobou si hosté stěžují, že je z našeho jídla bolí žaludek. Vydezinfikovali jsme celou kuchyni, prověřujeme suroviny, všechno máme pod kontrolou… a nic. Pokračuje to dál. Jako kdyby nás někdo proklel.

“Kdy to začalo?” zeptal jsem se.

“Je to asi půl roku.”

“A jak dlouho tu máte to řvoucí rádio?”

“To už je tady dlouho… Ale je pravda, že jak přišel Marek, ten číšník, co nás obsluhoval, tak to pouští víc nahlas. Občas mu říkám, aby ho ztišil, ale za pět minut už je to zase stejné.”

“Žádná kletba,” řekl jsem.

“Žádná kletba,” řekl jsem. “Může za to Marek.”

“Myslíte, že jako nedodržuje hygienu? Nebo co?”

“Kdepak hygiena,” mávl jsem rukou. “Pouští nahlas rádio.”

Majitel restaurace vykulil oči.

V naší „moderní“ době zapomínáme na to, že lidé mají stále výbavu z doby pravěku. A že se to hned tak nezmění. Proto je potřeba vědět, jak naše instinkty fungují. Nejen že si tím ušetříte spoustu starostí, ale také můžete víc prosperovat. Poraďte se o tom se mnou.

“Je to jednoduché,” vysvětloval jsem. “Pro naše instinkty znamená hluk nebezpečí. Tělo se připraví, aby mohlo reagovat. Do krve pumpuje adrenalin. A trávení se naopak zastaví. Takže když se ohlušený zákazník vypotácí z vaší restaurace, leží mu oběd v žaludku jako kámen.”

Jak zákazníkům nekazit oběd v restauraci

  • pamatujte si, že hluk neprospívá trávení
  • hudba by měla odpovídat styku restaurace a být přiměřeně hlasitá, jen na pozadí dotvářet atmosféru
  • nepouštějte v restauraci rádio, vysílání je plné reklam a děláte pak zdarma reklamu někomu jinému

Inspirace pro vás

Podceňovat instinkty, i když pocházejí z pravěku, se nevyplácí. Pořád totiž fungují. Marek dostal zákaz sahat na rádio, místností zní tichá hudba a hosté jsou spokojení a chutná jim. Je dobré vědět, jak a na co zákazníci reagují. Máte také svoji záhadu? Napište mi »