Příběhy podnikatelů: Jako když hází hrách na zeď

Příběhy podnikatelů: Jako když hází hrách na zeďNe vždy padnou dobré rady na úrodnou půdu. Tenhle hospodský měl sice prázdný podnik, ale jak se ukázalo, jeho postoje ani nedovolovaly, aby to změnil. Požádal mě sice o radu, připadal jsem si však, jako když házím pověstný hrách na zeď. Posadili jsme se v lokále a já začal s věrnostními kartami. A abych to vylepšil, prozradil jsem mu, že k nim dostane i propagaci v mobilní aplikaci. "Zbláznil jste se?" vyjel na mě. "Nesnáším karty a mobily. V životě jsem neměl ani platební kartu, ani chytrý telefon. Elektronika lidi jen zotročuje." Poklesla mi brada. Tohle jsem nečekal.

"Tak alespoň papírové věrnostní kartičky," zkoušel jsem to. "V žádném případě! Nebudu plýtvat papírem a zatěžovat přírodu." Reklamu na Facebooku jsem už navrhl z čistého zoufalství, i když jsem dopředu jsem věděl, že mi to neprojde. Také neprošlo. Urazil se, že ho podezřívám z navštěvování sociálních sítí.

"Proč se dal zrovna na toto podnikání, netuším."

A tak to šlo jedno za druhým. Ten nápad byl neekologický, jiný zase moc moderní. Do toho se ještě zapletla zdravá výživa, která majiteli vyhovovala, ale hostům evidentně ne. Po chvíli jsem s překvapením zjistil, že to považuje za správné. Prosazoval názor, že člověk má trpět a jeho zásluhy jsou o to větší. Když nám jídlo chutná, není zřejmě správné.

Jeho podnik se sice nacházel na kraji města, ale lépe by mu slušela mýtinka v lese. Měl by tam klid od veškeré civilizace. Proč se dal zrovna na toto podnikání, netuším. Ledaže by tím způsobem chtěl trpět za dobrou věc.


Své šance na úspěch zvýšíte, když:

  • nebudete v podnikání prosazovat radikální názory, ledaže byste měli dostatečně velkou komunitu zákazníků, kterým se to líbí
  • vezmete v úvahu zpětnou vazbu zákazníků, i když se vám nebude zamlouvat
  • náklady na reklamu snížíte upevňováním věrnosti zákazníků tak, aby se vraceli

 


Nastavte si podnikání