Příběhy podnikatelů: Komu není rady, tomu není pomoci - ale vám ano
Posadili jsme se v lokále a já začal s věrnostními kartami. A abych to vylepšil, prozradil jsem mu, že k nim dostane i propagaci v mobilní aplikaci. "Zbláznil jste se?" vyjel na mě. "Nesnáším karty a mobily. V životě jsem neměl ani platební kartu, ani chytrý telefon. Elektronika lidi jen zotročuje." Poklesla mi brada. Tohle jsem nečekal.
"Tak alespoň papírové věrnostní kartičky," zkoušel jsem to. "V žádném případě! Nebudu plýtvat papírem a zatěžovat přírodu." Reklamu na Facebooku jsem už navrhl z čistého zoufalství, i když jsem dopředu jsem věděl, že mi to neprojde. Také neprošlo. Urazil se, že ho podezřívám z navštěvování sociálních sítí.
A tak to šlo jedno za druhým. Ten nápad byl neekologický, jiný zase moc moderní. Do toho se ještě zapletla zdravá výživa, která majiteli vyhovovala, ale hostům evidentně ne. Po chvíli jsem s překvapením zjistil, že to považuje za správné. Prosazoval názor, že člověk má trpět a jeho zásluhy jsou o to větší. Když nám jídlo chutná, není zřejmě správné.
Jeho podnik se sice nacházel na kraji města, ale lépe by mu slušela mýtinka v lese. Měl by tam klid od veškeré civilizace. Proč se dal zrovna na toto podnikání, netuším. Ledaže by tím způsobem chtěl trpět za dobrou věc. Intuitivní podnikatel ví, že mu technologie pomáhají lépe pečovat i zákazníka, a proto je sám aktivně vyhledává.
Své šance na úspěch zvýšíte, když:
- nebudete v podnikání prosazovat radikální názory, ledaže byste měli dostatečně velkou komunitu zákazníků, kterým se to líbí
- vezmete v úvahu zpětnou vazbu zákazníků, i když se vám nebude zamlouvat
- náklady na reklamu snížíte upevňováním věrnosti zákazníků tak, aby se vraceli

Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.