Hospoda, která vstala z mrtvých

Dobře načepovat pivo dnes už umí každý hospodský. Pokud ale chcete, aby lidé šli do vaší hospody, musíte být aktivnější a nabídnout víc.

Hospoda byla prázdná. Jako skoro každý den. Majitel Franta Novák si povzdychl. Měl to už dávno zavřít a prodat. Jenže kdo by koupil podnik na vsi, když ví, že chlapi si raději koupí v supermarketu lahvové a sejdou se u Bendy v garáži? Může jim to dát někdo levněji? Nemůže! Rozhlédl se po prázdném lokálu…

V příběhu ze života se dozvíte, jak zachránit upadající podnikání. Stačí na to jedna důležitá ingredience.

Jediným návštěvníkem byl spolužák Lukáš, který tu usrkával nealkoholické pivo. Odstrčil židli u stolu a posadil se vedle něho. Na něco si vzpomněl. “Poslouchej, ty přece děláš nějaký ten marketing, nebo co. Tak co kdybys mi poradil, jak to tady naplnit?”

Lukáš si poslechl všechny jeho stesky a dal si na to přinést pořádné pivo. “Proč pořád jen přemýšlíš, jak zlevnit? To se ti stejně nepodaří. Chlapi se ti taky sami od sebe nevrátí. Leda jako doprovod manželek.” Opatrně se rozhlédl, jestli někde nečíhá aktivistka Me Too se zápisníkem. “Muži jsou sice hlava rodiny, ale ženy krkem, který s ní otáčí.”

“Časy se mění a vzpomínání vám nepomůže.”

Jak zařídit, aby lidé šli do vaší hospody a ne jinam

“Počkej, počkej,” zastavil ho Franta. “Přece nechceš tvrdit, že teď budou na pivo chodit ženské a manžely přitáhnou pod paží. To je hloupost, do hospody chodili odjakživa chlapi a ženy na ně čekaly doma, někdy i s válečkem na nudle.”

“Proč se pořád držíš toho, co bylo,” kroutil hlavou Lukáš. “Dřív byla hospoda plná, teď není. Časy se mění a vzpomínání ti nepomůže.” Napil se a pokračoval: “Taky neříkám, že mají chodit na pivo. Udělej tady grilovačku. Besedu s nějakým zajímavým člověkem. Odpoledne pro děti. Taneční večer, oslavy svátků a já nevím co ještě. Zkrátka to rozhýbej.”

Franta chvíli bručel něco o tom, že tak chytrý člověk by také mohl vymyslet něco, co mu nepřidělá práci. Ale pak si řekl, že to grilování by mohl zkusit. Gril doma měl. Obešel sousedy s pozvánkou, nadělal jim spoustu laskomin a v pátek večer bylo plno. Od té doby přibyla spousta akcí a jejich seznam, zvlášť v létě, je pěkně dlouhý (visí ve vitríně hned vedle vchodu). Slaví tu kdejaký svátek, od Valentýna až po Huberta. A Lukáš má vždycky pár piv zdarma. Vždyť si to opravdu zaslouží. Idea aktivního prodeje je prostě skvělá.

Základem podnikatelského úspěchu je aktivita. Jedni podnikatelé čekají, až přijdou zákazníci. Druzí dělají všechno pro to, aby přišli. Kdo je úspěšnější? Neseďte tedy se založenýma rukama a nečekejte. Buďte aktivní.

Své šance na úspěch v podnikání zvýšíte, když

  • nebudete lpět na tom, co už je dávno překonané
  • začnete hledat zákazníky mezi lidmi, kteří by vás dosud jako zákazníci vůbec nenapadli
  • s novými zákazníky budete jako podle zásad intuitivního marketingu vytvářet skvělé vztahy, by vás navštěvovali opakovaně

Použijte v praxi

Jeden hospodský mi řekl, že až budu umět načepovat hladinku a sanitovat trubky, můžu mu něco povídat. V hospodě jsem pracoval, takže to není problém. Horší je, že řada hospodských si myslí, že tím jejich aktivita končí. Doufají, že zákazníci přijdou, a když ne, oni za to nemohou. Chcete-li mít úspěch, musíte ale být aktivní.

Miloš Toman

Autor: Miloš Toman

Jsem autorem podnikatelské koncepce intuitivní marketing, kterou používám ve svých konzultacích, školeních a programu pro vaši prosperitu.

Dobré? Podělte se s ostatními...