Lepší je, když zákazník stravenkami neplatí

 

Host v restauraci vytahuje z peněženky stravenky a číšník se zatváří otráveně. Běžná situace, se kterou se můžete každou chvíli setkat, ať už jste zákazníkem, nebo majitelem podniku. "Pro provozovatele restaurací je mnohem lepší, když zákazník stravenkami neplatí," řekl před časem prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek. Důvod je zřejmý.

 
Lepší je, když zákazník stravenkami neplatí, není to nástroj ke zvýšení prodeje
 
Ačkoliv podnikatelé odvádějí vydavateli stravenek provize ve výši až 5%, nemají žádnou jistotu, jestli ve stejné nebo větší míře zvyšují jejich tržby a jestli se tedy vůbec vyplatí. Je to jako utrácet za reklamu, u níž nejste schopni zjistit, co (a jestli vůbec něco) vám vlastně přináší.

Stravenky v tomto případě fungují jako věrnostní nástroj. Podobnost s jinými systémy ještě více vynikne, až budou zavedeny v podobě karet. Jenže jim schází to hlavní, co z věrnostních programů dělá marketingové nástroje. Jestliže přijímáte stravenky, pak z nich nezískáte žádné informace o zákaznících a jejich nákupním chování. Nemůžete je tedy ani nijak ovlivňovat. Akci jim také nebudete nabízet, protože jen prohloubíte náklady ( viz také článek Věrnostní karty likvidují tradiční obchodníky).

"Protože platíte jen za software, máte prakticky to nejcennější zadarmo."

Můžete se této zátěže zbavit? I když podnikatelé nevědí, jak stravenky ovlivňují jejich tržby, jen málokdo se odváží jejich přijímání zrušit. Co kdyby to mělo negativní výsledek? Je však možno je začít plynule nahrazovat věrnostním systémem, který vám poskytne to, co stravenky neumí. Tedy zejména informace a nástroje k ovlivňování nákupního chování zákazníků.


Věrnostní systémy umí více než stravenky

Za věrnostní systémy samozřejmě musíte platit také, ať už se jedná o pořízení, nebo v některých případech i provize. Podstatné je, jestli vám umožní působit na zákazníky a dělat nápaditý marketing. Jen v případě, kdy jste schopni svůj podnikatelský úspěch ovlivňovat, má takový náklad smysl a stává se investicí. To vám ovšem nezajistí žádný software nebo karty. K tomu je potřeba mít další znalosti. Buď je získáte ze školení a knih, nebo si zaplatíte konzultanta. To jsou ovšem další peníze navíc. Můžete je však také mít zdarma.

E-book Intuitivní marketing v restauraci od Miloše Tomana

V případě programu Cashback World Partner + IM jde skutečně o převrat v chápání fungování věrnostních programů. Místo systémů, které fungují pro všechny stejně, dostáváte know-how, jak se odlišit od ostatní konkurence a využít informace o zákaznících na sto procent. A protože platíte jen za software, máte prakticky to nejcennější zadarmo.

Intuitivní podnikatelé se pídí po datech o zákaznících a jejich zdrojích. Ne proto, aby si je dali do tabulek a grafů. Využívají je k ještě lepším službám a ještě lepším vztahům se zákazníky, jak je to v intuitivním marketingu zásadou. Stravenky žádná data neposkytnou, zato věrnostní program ano.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu