Cookie: Úředníci si to mohou dovolit, vy ne

 

Chcete-li zaparkovat v Praze nebo dalších větších městech, musíte se obrnit trpělivostí. Nové parkovací automaty totiž připomínají počítačový terminál, a kromě peněz po vás chtějí zadat i SPZ. Prý proto, aby se pak mohlo jednoduše kamerou z jedoucího vozu zjistit, jestli máte zaplaceno. Úředníci jsou úředníci, ale nejeden podnikatel se ke svým zákazníkům chová stejně.

 
Cookie: Úředníci si to mohou dovolit, vy ne
 
Co si dovolí úřad, to si podnikatel dovolit nemůže. Nemá monopol. Proto je potřeba si dát pozor a nezjednodušovat si práci na úkor zákazníků. Ty vůbec nezajímá, jaká máte pravidla a jestli vám to ušetří námahu. Zajímají se jen o vlastní pohodlí.

"Nejdříve si dejte maximální pohodlí zákazníků jako limit."

Kdysi jsem si u jedné firmy objednal zboží na dobírku. Místo něj mi přišel návrh kupní smlouvy, který bylo třeba podepsat a doporučeně poslat zpět. Teprve pak objednané věci poslali. O týden později jsem se potkal se šéfem jejich prodeje a postěžovali si. Řekl mi, že to tak mají v ISO. "Sice chápu, že je to nepříjemné, ale pro nás by zase bylo nepříjemné a pracné měnit normu." A tak raději obtěžovali zákazníky.

Věřím, že dnes už to mají jinak, ale stejně se v mnoha případech stále staví pohodlí podnikatelů a jejich personálu nad pohodlí zákazníků. Nedávno jsem popsal zkušenost s prodavačkou, která mi vynadala, že ji kvůli mně bolí nohy ( viz Jak se připravit o dobrého zákazníka). Nejsem žádný nelida, ale je to snad můj problém, že mají sklad daleko? Je mým problémem, že když konečně přijdu u pokladny na řadu, uvidím malou cedulku "Na této pokladně platby kartou nepřijímáme"?

Newsletter Tipy @ Triky od Miloše Tomana

Obvyklým argumentem je, že to jinak nejde. Ano, pokud začínáme řešit nejdříve zjednodušení na své straně, pravděpodobně se dopracujeme ke zjištění, že se nedá nic dělat a zákazníci budou muset snést nějaké to nepohodlí navíc. Začněte tedy z druhé strany. Nejdříve si dejte maximální pohodlí zákazníků jako limit a pak hledejte, jak to zjednodušit u vás.

Co z toho vyplývá: Při hledání úsporných řešení se na ně občas tak soustředíme, že zapomeneme na zákazníka. A to by samozřejmě být nemělo. Když každé hledání začnete s myšlenkou na pohodlí zákazníků, určitě nezapomenete, což by vás jistě potom mrzelo. Naopak, najdete řešení, které bude výhodné pro obě strany. Můžete k tomu využít prvky věrnostní strategie. Stáhněte si informační brožuru:

 

Informace o nakládání s osobními daty zde
Inspirace zdarma: