Cookie: Pryč ze svěrací kazajky sociálních sítí

 

Snižujte závislost svého podnikání na sociálních sítích. Bude hůř. V Austrálii Facebook zrušil stránky vydavatelů i státních institucí v odvetě za to, že chtějí, aby platil za zprávy. Vám zase může bez vysvětlení zablokovat reklamní účet. A organický dosah postupně zredukoval natolik, že si bez placení ani neškrtnete. Je načase začít přemýšlet, jak se bez sítí co nejvíce obejít.

 
Cookie intuitivního marketingu: Pryč ze svěrací kazajky sociálních sítí

V intuitivním marketingu platí, že nejlepší marketing je účinný a přitom vás moc nestojí. Sociální sítě takovým nástrojem přestávají být.

 
Asi si položíte otázku, jestli je to vůbec možné. Ale ano, je. Stejně, pokud nechte platit, vám Facebook už velký zájem nezajistí. A o nic lepší to není, ani když si dáváte placenou reklamu.

"Naštěstí zde pořád platí, že obsah je králem."

Mnozí podnikatelé, aby si šetřili námahu, zrušili weby a soustředili se jenom na Facebook. Teď je čas se k nim vrátit. A to hned ze dvou důvodů. Jednak není pravděpodobné, že by vám web někdo jen tak ze dne na den zablokoval a na vaše dotazy nereagoval. Za druhé, potřebujete základnu, ze které můžete působit na zákazníky. Sociální sítě sice tvrdí, že společenství věrných můžete vytvářet a udržovat jen na nich, ale není to pravda.

K tomu vám poslouží další kanál, na který sociální sítě nedosáhnou. Newsletter ( viz také Newslettery se vrací, naučte se je používat, navýšíte svůj úspěch). Do něj si můžete psát co chcete, a zadarmo. Samozřejmě věřím, že nebudete překračovat nějaké etické mantinely. Web vám poslouží jako místo, kde je možné se k odběru newsletteru zaregistrovat. Jen je potřeba namísto "zaregistrujte se, budete mít aktuální zprávy o našich akcích" napsat něco zajímavějšího. Podívejte se na můj formulář newsletteru pod tímto článkem.

Nepoužívat tedy Facebook vůbec? Ale ano. Stránka vám nějaké ty konverze přece jen přinese. Především ale můžete využít skupiny. Tam se obejdete bez reklamy, nejde o jejich prosazování. Zákazníky na ně nasměrujete z webu nebo newsletteru. Můžete s nimi pak dále pracovat. A jak web a newsletter propagovat?

Je tu samozřejmě PPS reklama, ale může být stejně málo účinná jako ta na Facebooku. Naštěstí zde pořád platí, že obsah je králem. Takže jednak pište (nahrávejte, natáčejte) to, co zákazníky zajímá, jednak je povzbuzujte, aby váš obsah šířili a doporučovali. Říká se tomu osobní doporučení a jde o nejsilnější reklamu. Klidně pak k tomu dalšímu šíření mohou použít sociální sítě.

Nebečte se stádem! Někomu se možná nelíbí představa, že by měl věnovat víc pozornosti a práce obsahu. Ale to není nic nového. I dřív i na sociálních sítích platilo, že brakem nezaujmete. Možná jste měli víc přečtení, ale kolik konverzí? Máte pocit, že by marketing mohl fungovat lépe? Možná proto, že ho ještě neděláte jinak. Mám pro vás aktuální informace:
Prosperujte v podnikání jinak s intuitivním marketingem

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde