Cookie: Proč raději nedělat z restaurace digitální bufet

 

Restauracím hrozí, že si je zákazníci budou vybírat jen podle ceny. Tak jsem se dočetl, že restauracím může pomoct jen digitalizace. Automatické objednávání a placení nahradí personál, digitální stravenky přivedou hosty. Jenže tahle digitální idyla vydrží jen po dobu, kdy se vydává přes okénko. Pak se může naopak stát kamenem úrazu. Restaurace se totiž snadno stanou diskonty, kde rozhoduje jen nízká a nejlépe nejnižší cena.

 
Cookie: Proč nedělat z restaurace digitální bufet
 
V restauracích, alespoň v těch dobrých, nikdy nešlo jen o naplnění žaludku. Svou roli, a často významnou, vždycky hraje zážitek. Ten dělá především prostředí a personál. Prostředí už poněkud nabouraly zvýšené hygienické požadavky, kdy se stoly zbavují ubrusů, nebo se dokonce překrývají igelitem. Dodavatelé digitálních mašinek se zase ostošest snaží nahradit číšníky a servírky, protože prý jsou rizikem. Dokonce jsem slyšel o robotovi, který smaží hamburgery lépe než lidští kuchaři.

"Jak dlouho bude trvat, než se proslaví nějaký srovnávač cen v restauracích, protože budou jedna jako druhá?

Jak to může dopadnout? Z podniků, které na tato nová pravidla přistoupí, se prostě stanou stravovny. Nic proti tomu, také mají na trhu své místo. Ale jde o podnikání diskontní. To znamená, že zákazník se nezajímá o jiné hodnoty než o cenu. A podle toho si restauraci vybere. V kombinaci s dovozem domů je to cesta k likvidaci těch, co se nechtějí smířit s produkcí blafů za pár korun. Co myslíte, jak dlouho bude trvat, než se proslaví nějaký srovnávač cen v restauracích, protože budou jedna jako druhá?

Pokud na to nejsou podmínky, nebo máte jinou představu, jak by restaurace měla vypadat a fungovat, nikdo vás nenutí z ní udělat digitální bufet. Jenže pak je potřeba posílit ty ostatní faktory, které vás od diskontu odliší: Kvalitu pokrmů a nápojů, prostředí a lidí. A místo přepočítáváni a srovnávání cen začít dělat kvalitní marketing. Když říkám kvalitní, nemyslím drahý ( viz Co je to intuitivní marketing).

Bez digitálního světa se samozřejmě obejít nemusíte. Jednak je důležité dělat marketing na internetu, zejména na sociálních sítích. Jednak vám mohou pomáhat různé aplikace, které přivedou zákazníky, nebo vám pomohou z nich udělat věrné hosty, jako jsou věrnostní programy. Takže s moderní dobou i tak udržíte krok.

Můj extra tip To všechno je otázkou podnikatelské strategie. Svůj přístup byste neměli měnit z donucení, ale protože chcete a protože pro to máte závažné strategické důvody. Samozřejmě, že epidemie přinesla nestandardní podmínky. Ale to je jen dočasné a je potřeba přemýšlet, co bude po ní. Určitě nebudete litovat, když k tomu použijete IM+ Strategii úspěchu.

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat dobré podnikání a marketing, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde