Cookie: Mít zase plno

 

"Marně celý den čekal na zákazníky," psalo se v jedné reportáži ze znovuotevřené prodejny. Většina podnikatelů se upínala k naději, že jakmile otevřou, bude to jako dřív. Už zjistili, že není. Další to poznání ještě čeká. Není problém otočit klíčem. Problémem je to, co podnikatelé ještě nedávno příliš neřešili. Mít v prodejně či restauraci zákazníky. Nejlépe plno zákazníků.

 
Cookie intuitivního marketingu: Mít zase plno
 
Zatímco na dveřích visely tabulky s nápisem "Zavřeno!", myšlení zákazníků se měnilo. Zvykli si zbytečně nikam nechodit, nakupovat na e-shopech nebo si dokonce odepřít to, co by si jinak s radostí koupili. A vy teď budete muset s touto změnou bojovat. Jde to.

"Chcete-li mít plno, potřebujete, aby se vám zákazníci vraceli."

Půjdou lidé podruhé na stejnou divadelní hru? Leda by je výjimečně nadchla. Pokud jste takovou výjimečnou hru, obrazně řečeno, ve své prodejně nebo restauraci hráli už před karanténou, zřejmě se vás ten problém s množstvím zákazníků netýká. Ale většina podnikatelů měla úroveň nastavenou tak, že šlo prostě o standard. Který v hojných časech neodradí, ale v krizi je málo.

Ne, neshánějte teď narychlo nové zboží a nesnižujte ceny. To už jste dělali před tím, než vám stát zavřel dveře. To teď "nové" zákazníky neoslní a nepřiměje, aby se šli podívat, jestli jste pořád tak dobří. Mluvím o nových zákaznících, i když jde pořád o stejné lidi. Mají však už trochu jiné myšlení. Dost jiné, aby se nespokojili s tím, co bylo, když vás naposledy navštívili.

E-book Tajemství Davidova praku od Miloše Tomana

Nástrojem, který teď potřebujete, je nákupní zážitek. Je načase se ho přestat bát a považovat ho za něco na způsob cirkusového představení. Řeknu vám, co jím především je: Když by lidé v prodejně mohli být ihned obslouženi, ale raději si vystojí frontu u druhého pultu, kde jim aktivní a upovídaní prodavači vyseknou nějakou poklonu ( přečtěte si také Co udělat pro to, aby vás zákazníci doporučovali).

Vidíte v tom něco nedůstojného, nehodného dobrého podnikatele? Pokud ano, co třeba se místo provozování prodejny zkusit živit jako účetní? Čísla se nemění. A když se nad tím zamyslíme, nepracují ti obchodníci, co celý den počítají "nejlepší" ceny, víc s čísly než čímkoliv jiným? Účetní však neprodávají, jen sčítají příjmy a výdaje.

Shrnuto: Jestli jste se tedy zatím věnovali věrnosti zákazníků jako koníčku, nebo ani to ne, je takovému bezstarostnému přístupu konec. Chcete-li mít plno, potřebujete, aby se vám zákazníci vraceli. A budou se vracet pouze tehdy, když na jejich věrnosti usilovně zapracujete. Mám na to program IM+ Věrný zákazník. Pořiďte si ho hned:
chci vědět víc


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli: