V prodejně: Neviditelný zákazník

Za pultem: Neviditelný zákazníkVždycky jsem si myslel, že prodej je věcí zajímavou, ba zábavnou. Snad jen že od něj trochu bolí pusa, když člověk mluví, mluví a mluví. V poslední době mám však pocit, že zejména prodavačky jsou buď hodně odolné, nebo si povídání nechávají na své soukromé rozhovory. Mluví totiž neustále, bohužel ne k zákazníkovi. Na toho už čas nezbude. Probírají svá osobní témata od školního prospěchu dětí přes partnery až třeba po dluhy. Někdy musím dokonce chvíli počkat, než se téma vyčerpá.

Občas mám podezření, že jsem neviditelný, a je-li v prodejně zrcadlo, pro jistotu do něj nahlédnu. Jindy prodavačka své soukromé starosti či radosti umně vplete do rozhovoru se mnou, takže po chvíli nevím, ke komu mluví a na co mám reagovat. Především však zjišťují, že čím více si toho mají ženy za pultem co říci, tím stručněji komunikují se mnou. Viditelně by je potěšilo, kdybych se obsloužil sám, namarkoval si na pokladně útratu, zaplatil a šel. A protože se k tomu nemám, netváří se příliš radostně ( i v článku Také vám prodavači odhánějí zákazníky?).

"Čím více si toho mají ženy za pultem co říci, tím stručněji komunikují se mnou."


Jak to má správně být

Jakýkoliv rozhovor prodavačů (včetně pracovního, pokud to opravdu není naléhavé) by měl po vstupu zákazníka nebo jeho přistoupení k pultu ustat. I kdyby byli zrovna v tom nejlepším z vyprávění. Dovedete si představit, že by se někdo v přítomnosti anglické královny bavil o tom, jak strávil víkend? Jakmile zákazník vejde do prodejny nebo chce být obsloužen, není na světě důležitějšího člověka. Je pro vás mnohem důležitější než nějaký monarcha. Tak mu to dávejte najevo.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby vás zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


V prodejně je hlavní zákazník

Majitelé prodejen o tom většinou ani nevědí, protože před nimi se prodavačky samozřejmě chovají jinak. Málokoho napadne požádat známého nebo profesionální firmu, aby provedli utajený nákup. A stejně se může kontrolor zrovna trefit do okamžiku, když je téma vyčerpané a není o čem debatovat. Takže se v lepším případě vydává pokyn: "Nemluvit!" To je trochu málo. Nudící se člověk za chvíli na podobné příkazy zapomene. Nejdůležitější tedy je, abyste vedle návodu, jak se chovat k zákazníkovi, dali prodavačům dostatek práce, aby neměli na soukromé debaty čas. Není třeba neustále postávat poblíž a vydávat rozkazy. Stačí jednotlivým lidem přidělit odpovědnost za část prodejny (čistotu, doplnění zboží a jeho urovnání atd.) a průběžně kontrolovat výsledky. Rozptýlí se po ploše a tím pádem nemohou diskutovat.Že to vypadá skoro jako šikana? Ale vždyť jim přece všechen ten čas platíte.  Zajistěte si jejich školení přes program PARTNER PLUS

  Komentáře: Co říkáte na utajený nákup?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: