Úspěch začíná a končí s lidmi

Z archivu newsletterů: Úspěch začíná s lidmiPřestože tento text vznikl v roce 2009, pořád je velmi aktuální: Představte si, že by k vám přišel obchodní zástupce nějaké firmy s nabídkou, že do čtyřiadvaceti hodin dodají a namontují standardní úspěch. Případně, za mírný příplatek, i s trojbarevným osvětlením. Nevyvedlo by vás to poněkud z míry? Přesto se v praxi běžně setkáme s tím, že chce-li být obchodník úspěšný, koupí si nějakou technickou novinku, která mu to má zaručeně zajistit. Třeba světlený panel, velkoplošnou obrazovku pro promítání reklamy, speciální osvětlení.

Nebo polepí celou výlohu nápisy "sale" a na chvíli tím zakryje figuríny v nerezovém provedení a výrazem mimozemšťanů. A v pozadí posedává unuděná prodavačka, lakující si nehty a čekající na prvního zákazníka, aby ho vzápětí odradila otráveným pohledem. Ty odolnější pak doráží zdviženým obočím a slovy "Ale my jsme tedy značková prodejna!"

"To není fráze, ale poznání faktoru, který rozhoduje o bytí a nebytí vašeho podnikání."

Nevěříte? Projděte si v těchto dnech nákupní centra a nahlédněte do jednotlivých "kukaní". Pokud v personálu probudíte alespoň jiskřičku zájmu, můžete si gratulovat: zřejmě vypadáte zámožně.


Co můžete udělat pro svůj úspěch:

Zapamatujte si zásadu intuitivního marketingu: O prodejním úspěchu rozhodují zejména lidé

Já vím, na toto téma už bylo popsáno hodně papíru. Pomalu v každé firmě se setkáte s deklarací, že lidé jsou na prvním místě. Položme si však otázku, jak je možné, že se nadále v tak hojném počtu potkáváme s pracovníky, kteří rozhodně podnikům čest nedělají. Proč musíme strpět ústrky prodavačů, hlasitou hudbu v restauraci, otrávené výrazy pokladních?

Zaměstnavatelé tvrdí, že jde o náročnou, a přitom špatně placenou práci a jsou tedy rádi, že mají alespoň nějaké pracovníky. Podle tržní logiky by ale v takových případech měly růst mzdy, aby do oboru přilákaly další zájemce. obchodníci však tvrdí, že kvůli velké konkurenci a malým maržím si to nemohou dovolit. Pohybují se tak vlastně v bludném kruhu: špatně placení prodavači špatně prodávají a pak není na lepší výplaty ( viz také článek Jak motivovat prodavače, aby prodávali aktivně).

žárovkaCo se děje v hlavě vašich zákazníků? Na co myslí a podle čeho se při nákupu rozhodují? To by chtěl jistě vědět každý podnikatel. A co když není zase tak těžké zjistit, jak zákazníci přemýšlejí? Dokonce si to můžete ověřit sami s pomocí jedné z mých samoobslužných příruček. Získejte ji!


Úspěch začíná lidmi

Chcete-li být úspěšní, musíte skutečně začít lidmi. To není fráze, ale poznání faktoru, který rozhoduje o bytí a nebytí vašeho podnikání. Kupodivu nejdůležitější není ani školení, ani finanční motivace. Podstatné je, aby lidé znali smysl své práce a ztotožnili se s ním. Ze zkušenosti mohu říci, že většina firem se nenamáhá řadovým pracovníkům vysvětlovat, jaké jsou jejich vize a cíle. Ale nedělá to ani malý obchodník s jednou prodavačkou v krámku. Nedivme se pak, že mnozí zaměstnanci vidí smysl své práce v hromadění peněz pro zaměstnavatele - a že z toho nejsou zrovna nadšeni.

Chcete-li motivovat své zaměstnance, musíte být nejdříve sami motivovaní. Chcete-li, aby o něco usilovali, musíte nejdříve sami vědět, kam chcete dojít. A chcete-li, aby vás pracovníci následovali, musíte se s nimi o své cíle podělit (  více najdete v knize Intuitivní marketing pro 21. století).

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.