Příběhy podnikatelů: Když kočka není doma, myši mají pré

 

"Řeknu ti, Mařko, že něco takového se mi ještě nestalo." Kamarádka Eva se naklonila až k majitelce obchodu. "Když jsem se před chvíli ptala tvé prodavačky, té mladé blondýny, kde tě najdu, tak víš, co mi řekla? Prý se nestará, kde pořád lítáš. Chápeš to?" Marie se bránila: "Ale to jí možná jen tak ujelo. A proč jsi vlastně přišla?"

 
Příběhy podnikatelů: Jak zvládnout a motivovat zaměstnance
 

Eva pokrčila rameny. "Jak myslíš. Hlavně jsem ti ale chtěla říct, že jsem byla u toho Vietnamce, co si otevřel obchod za rohem. Má samozřejmě nižší ceny, to se dalo čekat. Ale taky víc čerstvého ovoce a zeleniny, než máš ty."

"No a co mám dělat?" povzdychla si Marie. "U nich prodává celá rodina, já musím mít prodavačky. Víš, co to stojí?"
"A proto asi zaměstnáváš nány, které si nevidí do pusy," odsekla Eva.

"Kdyby jim to patřilo, tak by se musely setsakra snažit."

"Je pravda, že jsem se jim v poslední době moc nevěnovala," připustila majitelka prodejny. "Mám spoustu papírování a nikdo to za mě neudělá. V zimě je tady v kanceláři chladno, a tak úřaduji doma. Takže se pak do prodejny dostanu jen dvakrát denně. Ale mám tu vedoucí."

"Jasně," zasmála se kamarádka. "Dovedu si to představit. Kočka není doma a myši mají pré. Kdyby vedoucí za něco stála, tak by se prodavačky nemohly chovat, jako kdyby jim to tady patřilo. A ani to ne, protože kdyby jim to patřilo, tak by se musely setsakra snažit, aby jim zákazníci neutekli k tomu Vietnamci." ( přečtěte si také Převezmou také vaši prodejnu Vietnamci?).

Kniha Zamrzlá produktivita od Miloše Tomana

"Jak jsi na tom s reklamacemi?" ptala se dál Eva. "Poslední dobou skoro nic," odpověděla majitelka. "A to si myslíš, že je najednou všechno lepší? Vsadím se, že ta tvá vedoucí jednoduše vyžene každého, kdo si přijde stěžovat. A jednoho dne budeš mít průšvih." Marie se tvářila jako hromádka neštěstí. Poslední dobou měla spoustu starostí s klesajícími tržbami a o těchto věcech neměla čas přemýšlet. Teď v noci zaručeně neusne.

Eva byla grand. Pomohla Marii po večerech dělat papíry s tím, že odměnu si vybere později. Majitelka tak mohla trávit víc času v prodejně a zpočátku jí vstávaly hrůzou vlasy na hlavě, když viděla, jak za poslední rok prodavačky zvlčily. S drzou blondýnou se raději rozloučila a vedoucí, když viděla, že jí pořád šlape na paty, se začala snažit. A zákazníci se vracejí, od Vietnamce i ze supermarketu v okresním městě.


Své šance na úspěch podle intuitivního marketingu zvýšíte, když:

  • půjdete prodavačům příkladem a budete s nimi trávit dostatek času
  • zaměstnance srozumitelně seznámíte s vašimi hodnotami a požadavky na ně
  • chování a vystupování zaměstnanců zacílíte  na posílení věrnosti zákazníků
Tomáš Baťa kdysi řekl, že se rozhodl vybudovat systém, který prospěje lidstvu. Tento systém se jmenoval "příklad". Je to geniálně jednoduché. Když jdete lidem příkladem, snáz je přimějete, aby dělali to, co chcete. Podnikatel, který je celý den zavřený v kanceláři s "lejstry", příkladem jít nemůže a ani kolikrát nechce. Ale když si udělá dostatek času, aby mohl být se svými zaměstnanci, je to nejlépe vynaložený čas, protože mu přinese peníze. To všechno už je mezi intuitivními podnikateli známo.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu