Maloobchod

Nízké tržby? Posviťte si na to

Nízké tržby? Posviťte si na to"Nasvětlením našeho zboží jsme zvýšili prodej o víc jak deset procent," chlubil se mi jeden marketér. Majitel prodejny na to však měl jiný názor. "Je pravda, že jejich značky jsme prodali víc. Ale jiných zase méně, takže výsledek byl nula". Nasvícení zkrátka funguje jako jiné reklamní poutače jednotlivých dodavatelů. Jediná možnost, jak zvýšit prodej celkově, je posvítit si sami.

Hledáte obchodní úspěch? Najdete ho v jeskyni

Hledáte obchodní úspěch? Najdete ho v jeskyniTlupa primitivů navlečená do otrhaných a páchnoucích kožešin, posedávající před jeskyní. Tak nějak si představujeme své dávné předky. Ale většina z nás netuší, jak hodně jsme toho po nich zdědili. Především co se týče instinktů. I když se považujeme za moderní, civilizované lidi, ve skutečnosti nás dál ovládají pravěké reakce. A to je pro obchod důležité vědět.

Jak dělat dobrý marketing: Sestupte k zákazníkům

Jak dělat dobrý intuitivní marketing: Sestupte k zákazníkůmNedávno jsem zahlédl pár příkladů reklamních inzerátů firmy Baťa z doby mezi válkami. Překvapuje, jak jsou jednoduché. "Pro jarní práce," říká jedna taková reklama a nabízí pevnou pracovní botu za baťovskou cenu 39.- korun. Přemýšlím, jak bychom to asi pojali v dnešní době. Vystajlovaný mladík by seskočil z nablýskaného traktoru. Ale spíš velmi střídmě oděná dívka.

Zítra už se bude zákazník vyvažovat zlatem

Miloš Toman Zítra už se bude zákazník vyvažovat zlatemBylo to tuším v roce 2009, kdy mi marketingový šéf jednoho řetězce řekl: "Zákazníci netouží po nějakých vztazích. Chtějí nakoupit a jít." Jakmile ale udeřila krize, bylo rázem všechno jinak. Nejen řetězce si uvědomily, že v době, kdy lidé šetří a omezují nákupy, má věrný zákazník cenu zlata a osobní kontakt s ním ho nejlépe dokáže přesvědčit, aby příště přišel zase.

Aktivní prodej: Je to na houby!

Aktivní prodej intuitivního marketingu: Je to na houby!Několikrát ročně nasajeme zamyšleně vzduch a začneme se zajímat, jestli rostou. Řeč je samozřejmě o houbách. Dokonce se říká, že Slované mají citlivost na jejich vůni v genech. Ať je to jak chce, pro mnohé z nás je představa hříbku vykukujícího z mechu neodolatelná. Ale všimli jste si někdy, že houbařské výpravy tak trochu připomínají nákup v samoobsluze?

Stránky