Jak přesvědčit zákazníky, aby nakupovali více
Mnozí obchodníci však znovu a znovu hledají způsoby, jak zákazníkovo chování ovlivnit, aniž by si to uvědomoval. Nemyslím si, že by to byl dobrý způsob. Každý trik se jednou dostane na veřejnost a pak získáte nálepku, bez níž byste se jistě rádi obešli. Můžete navíc vidět, že triky, které se dříve hojně v supermarketech používaly (třeba dezorientace zákazníka, překážky v cestě apod.) už řetězce opustily. Já vám tedy doporučím pravý opak takových triků: Ovlivňujte zákazníky tak, aby si toho byli dobře vědomi.
Základem tohoto přístupu je pozorná péče. Je zajímavé, že nikdy není samoúčelná. Vždy když vyhovíte zákazníkovi, přinese to i vám profit ( viz také článek Dobrá péče korumpuje, poskytujte ji). Pozornou péči pak v tomto případě vhodně doplňuje inspirace. Ta je základem pozitivního ovlivňování nákupního rozhodování.
Inspirujte zákazníky, aby nakupovali více
Dejme tomu, že vám zbyla hromada jahod a dá se čekat, že na druhý den ráno už poputují do kontejneru. Pohodlný obchodník, řídíce se heslem "To stačí", dá jednoduše na regál tabulku "Sleva - výprodej". Něco určitě prodá, ale žádná sláva to nebude.
Aktivní obchodník si položí otázku: "Vědí moji zákazníci, k čemu by se jim mohly jahody hodit?" Určitě dojde k názoru, že takové vědomosti je možno podpořit. A proto dá k jahodám nejen informaci o slevě, ale i štos receptů na jahodové knedlíky. A půjde ještě dále: hned vedle umístí všechny další potřeby - tvaroh, mouku, máslo… A nebo doporučí jahodový koktejl a postaví k jahodám láhve mléka.

Inspirace dokáže zákazníky přesvědčit
Můžete si být jisti, že takovým způsobem nepřispějete jen zákazníkově spokojenosti, ale také své pokladně. Je zajímavé, že tento recept s recepty není ničím neznámým Jedná se o nejspolehlivější způsob, jak přesvědčit zákazníky, aby nakupovali více. Ale řada maloobchodníků na něj jednoduše odmítá slyšet. Opět na problém hledí pouze optikou vynaložených prostředků: kdo to bude pořád vymýšlet, ty náklady na vytištění a kopírování a co když si někdo vezme místo jednoho receptu deset… Tito lidé nebudou úspěšní právě proto, že jsou příliš malí. Trpaslíci nemají velký rozhled a proto se většinou nikam daleko nedostanou. Každý z nás je totiž tak úspěšný, jak daleko dokáže vidět. A zrak vám prodlouží program PARTNER PLUS.