Jak přesvědčit zákazníky, aby nakupovali více

Jak přimět zákazníky, aby nakupovali víceMnozí obchodníci však znovu a znovu hledají způsoby, jak zákazníkovo chování ovlivnit, aniž by si to uvědomoval. Nemyslím si, že by to byl dobrý způsob. Každý trik se jednou dostane na veřejnost a pak získáte nálepku, bez níž byste se jistě rádi obešli. Můžete navíc vidět, že triky, které se dříve hojně v supermarketech používaly (třeba dezorientace zákazníka, překážky v cestě apod.) už řetězce opustily. Já vám tedy doporučím pravý opak takových triků: Ovlivňujte zákazníky tak, aby si toho byli dobře vědomi.

Základem tohoto přístupu je pozorná péče. Je zajímavé, že nikdy není samoúčelná. Vždy když vyhovíte zákazníkovi, přinese to i vám profit ( viz také článek Dobrá péče korumpuje, poskytujte ji). Pozornou péči pak v tomto případě vhodně doplňuje inspirace. Ta je základem pozitivního ovlivňování nákupního rozhodování.

"inspirace je základem pozitivního ovlivňování nákupního rozhodování."


Inspirujte zákazníky, aby nakupovali více

Dejme tomu, že vám zbyla hromada jahod a dá se čekat, že na druhý den ráno už poputují do kontejneru. Pohodlný obchodník, řídíce se heslem "To stačí", dá jednoduše na regál tabulku "Sleva - výprodej". Něco určitě prodá, ale žádná sláva to nebude.

Aktivní obchodník si položí otázku: "Vědí moji zákazníci, k čemu by se jim mohly jahody hodit?" Určitě dojde k názoru, že takové vědomosti je možno podpořit. A proto dá k jahodám nejen informaci o slevě, ale i štos receptů na jahodové knedlíky. A půjde ještě dále: hned vedle umístí všechny další potřeby - tvaroh, mouku, máslo… A nebo doporučí jahodový koktejl a postaví k jahodám láhve mléka.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání. Dokonce jak vyniknout nad velkou konkurenci a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby se tradiční podnikatelé zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Inspirace dokáže zákazníky přesvědčit

Můžete si být jisti, že takovým způsobem nepřispějete jen zákazníkově spokojenosti, ale také své pokladně. Je zajímavé, že tento recept s recepty není ničím neznámým Jedná se o nejspolehlivější způsob, jak přesvědčit zákazníky, aby nakupovali více. Ale řada maloobchodníků na něj jednoduše odmítá slyšet. Opět na problém hledí pouze optikou vynaložených prostředků: kdo to bude pořád vymýšlet, ty náklady na vytištění a kopírování a co když si někdo vezme místo jednoho receptu deset… Tito lidé nebudou úspěšní právě proto, že jsou příliš malí. Trpaslíci nemají velký rozhled a proto se většinou nikam daleko nedostanou. Každý z nás je totiž tak úspěšný, jak daleko dokáže vidět.  A zrak vám prodlouží program PARTNER PLUS.

  Komentáře: Inspirujete své zákazníky?

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



 

Doporučuji ke stažení zdarma: