Jak levně, jednoduše a účinně informovat zákazníky?

Jak levně, jednoduše a účinně informovat zákazníky?Letáky maloobchodních prodejen začínají být přítěží. Jednak si jich v nacpaných schránkách málokdo všimne, jednak tisk i papír něco stojí. Jestliže většina letáků skončí v koši, je to plýtvání penězi i zbytečnou ekologickou zátěží. Zejména řetězce se už proto začínají zajímat, jak je postupně přesunout na internet. To je však šance také pro menší, tradiční obchodníky, protože náklady za rozeslání nebo vystavení elektronického letáku jsou tak nízké, že si to může dovolit téměř každý.

Nebudu se teď zabývat detaily, o těch si můžete přečíst například v tomto článku, ale zaměřím se především na obsah. Dejme tomu, že se pro začátek rozhodnete svým zákazníkům posílat obyčejný e-mail s nějakou informací. Co by to mělo být? Asi vás hned napadne sdělení typu "máme teď v akci za velmi výhodnou cenu…". Opravdu je tato zpráva tím nejdůležitějším, co chcete příjemci říci? Že jedinou předností vás i vašeho zboží je nejnižší cena? Možná je to skutečně tak, jenže e-mailů s takovým tvrzením dostávají zákazníci každý den desítky. Většinou je vyhazují bez přečtení. I elektronická pošta má totiž svůj odpadkový koš.

"Jako autorita většinou nemusíte prodávat se slevou.


O čem informovat zákazníky

Jaké je tedy to nejdůležitější sdělení, které byste měli zákazníkovi v každém e-mailu různými formami opakovat? Mělo by vypadat asi takto: "Jsme odborníky ve svém oboru a něco o něm víme". Proč právě to? Když vám povím, že lidé se ochotně řídí pokyny autorit, je to jasné.

Psychologické výzkumy prokázaly, že pokud nakupující někoho za takovou autoritu považují, nechají si od něj nejen poradit, ale také tyto rady až nekriticky přijímají. Jinými slovy řečeno, jako autorita většinou nemusíte prodávat se slevou. Na tom je založen i postup intuitivního marketingu.

Nemůžete samozřejmě jen tak o sobě napsat, že jste odborníkem. To by nefungovalo. Je třeba to dokázat. Nemusíte se bát, k takovému důkazu není zapotřebí mnoho. Stačí, když o svém zboží řeknete něco navíc. V prodejně potravin například vysvětlíte, jaké vitamíny a jiné užitečné látky najde zákazník dejme tomu v květáku a přidáte pár zasvěcených slov o jeho přípravě a nějaký recept. Drogista může poskytnout radu, jak natřít plot. Majitel prodejny pro cyklisty popsat, jak u kola provést jarní údržbu. Knihkupec přidat své vlastní hodnocení nové knihy, atd. V každém oboru se dá najít něco, čím se "vytáhnete" a ukážete svou odbornou fundovanost ( viz také v článku Řekněte zákazníkům, co mají kupovat).

Jak má vypadat informační e-mail

Samozřejmě, že k tomu na závěr přidáte pár informací o zboží, které se hodí k tomu, co jste právě napsali, a pozvete zákazníky do prodejny. Nebo naopak: Chcete-li propagovat zboží v akci, něco k němu napište. Ale vždy dejte nejdříve povídání a pak informaci o produktu. To vám totiž poskytne mnohem větší naději, že si zákazníci váš e-mail přečtou a že ho dočtou až do konce.

A jak získat e-mailové adresy zákazníků? O tom jsem už psal zde. Pamatujte si, že pro marketing prodejny jsou už takřka nezbytnou věcí.  Více informací získáte v programu PARTNER PLUS.

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.