Jak být skutečně pro všechny zákazníky - 2

Jak být skutečně pro všechny zákazníky - 2V minulém díle jsme si ukázali, že překážkou k navýšení tržeb v prodejně jsou stereotypy. Někteří obchodníci pořád vidí v seniorech chudáky, kteří sotva dají dohromady drobné na tři rohlíky. V mládeži zase děti, které se spokojí s laciným lízátkem. Skutečnost je však jiná. Lidé ve věku 50 a více let dnes disponují 70 % peněz určených na nákupy. Mladí jsou náročnými zákazníky, kterým nedělá problém připlatit si za kvalitu. Proto jsem vám už v předchozím článku dal pár rad, jak toho využít a vydělat více. Teď k tomu přidávám další tipy na zvýšení tržeb i spokojenosti zákazníků.

Už víte, že je důležité mít v prodejně pěkné prostředí, nabízet dražší alternativy produktů, sledovat, co patří mezi TOP položky a dražší zboží umísťovat v regálech nahoru. Ale je toho ještě více.

"Lidé rádi nakupují to, co ostatní."


Snižte počet akcí

Snižte počet akcí. Místo třiceti stačí tři, ale dobře viditelné. Zákazníci totiž nereagují na procenta ani na čísla. Na jejich nákupní rozhodování působí samotné slovo "akce" a zvýraznění červenou, oranžovou nebo žlutou barvou. Vypěstovali si návyk, o kterém teď nepřemýšlejí, ale jednají podle něho.

Ruský vědec I. P. Pavlov naučil psy, že když zazvoní zvonečkem, dostanou najíst. Pak stačilo zazvonit a psi začali slintat, i když třeba žádné jídlo nedostali. Podobě dnes spousta lidí reaguje na slovo "akce". Možná by takto označené zboží koupil, i kdyby vůbec nebylo zlevněné.

Tři akce tedy mají na nakupující stejný účinek jako třicet. Ale musí je mít na očích. Když je umístíte do čela regálů, nejlépe tak, aby byly vidět hned od vchodu, úplně to stačí ( přečtěte si také v článku Chytré akce vám zlepší prodej).


Využijte sociální instinkt

Lidé rádi nakupují to, co ostatní. Jde o instinkt už z doby pravěku: Když všichni sbírají tyto plody, zřejmě nejsou jedovaté, ale navíc budou i dobré. S využitím tohoto chování se můžeme setkat například v e-shopech. "Zákazníci jako vy si ještě koupili…" najdete obvykle pod zbožím, které si prohlížíte.

Podobně to můžete udělat i v kamenné prodejně. Dejte třeba k dražšímu zboží nápis, že jde o nejprodávanější čokoládu, a bude se prodávat lépe než levnější nabídka. Pozornost také přitahuje pohyb. Jestliže prodavačka doplňuje za plného provozu nějaké zboží, zákazníci mají pocit, že se hodně prodává, a vezmou si také. Často můžete vidět, jak ho berou prodavačům rovnou pod rukou.

Už téměř 3.000 obchodníků v ČR používá věrnostní program Cashback World, ale ne každý ho má se všemi výhodami v balíčku programu PARTNER PLUS. Vy ho můžete mít komplet s veškerou podporou, kterou v programu nabízíme. Přesvědčte se, že se to vyplatí.


Odměňuje zákazníky za nákupy

Odměňuje zákazníky za větší nákupy a tím je motivujte. Takto fungují věrnostní systémy, protože čím větší je útrata, tím lepší je výhoda. Ale není to u všech stejné. Současní zákazníci jsou netrpěliví a chtějí mít všechno hned. Čekání na shromáždění dodatečného počtu bodů, aby si pak mohli koupit plyšáky, je neoslovuje.

Nedávno jsem v jednom hobby marketu slyšel, jak pokladní nabízí dvojici zákazníků nové věrnostní karty. "A jsou lepší nebo horší, než ty předtím?" zeptal se muž. "Místo slev se teď sbírají body," odpověděla prodavačka. "Takže horší," komentovala to žena.

Ideální tedy je, když nakupující hned vidí, kolik získal nebo ušetřil. Jestli se k tomu ještě přidají body, které může (ale bez čekání) proměnit za akční zboží, tím lépe. Ale nalepovat samolepky, sbírat razítka a čekat půl roku, až se ta věrnost projeví, to už dnes většinu lidí nezajímá ( více informací získáte v programu PARTNER PLUS).


Orientujte se na správné zákazníky

Pokud tedy obchodník říká, že jeho prodejna je pro všechny, tak by to nemělo znamenat, že je ve skutečnosti "pro všechny, kdo mají málo peněz". Podle informací od odborníků jsou totiž v menšině. Převažují lidé, kteří chtějí utratit víc. A bylo by opravdu zvláštní, kdyby toho obchodníci nechtěli využít.

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.