Hledejte lokální dodavatele, zákazníci je chtějí

Hledejte lokální dodavatele Lokální výrobky, hlavně v oblasti potravin, jsou dnes v módě. Našel jsem je už třeba i v Makru. Dříve se jejich prodej řešil hlavně napřímo, ale ne každý má totiž čas dojíždět na farmu nebo organizovat bedýnkovou komunitu. Stejně jako se farmářské produkty přesouvají z trhů do kamenných prodejen, to samé se týká i lokálních výrobků. Pro zákazníky jsou zajímavé tím, že narušují „supermarketový“ stereotyp a ukazují na známé dodavatele nebo blízká místa. Kozí sýr od souseda je vnímán pozitivněji než když pochází z obří mlékárny v Německu.

Jen se tak vracíme k normálnímu stavu, který byl načas narušen agresivním nástupem řetězců spolu se špatnými zkušenostmi se socialistickými prodejnami specializovanými na čerstvé zboží. Je normální chodit pro křupavý chléb k pekaři, pro zeleninu k zelináři a mléčné výrobky kupovat v mlékárně ( viz i článek Proč prodávat farmářské produkty).

Víte, že... Mezi nejdůležitější příčiny podnikatelských neúspěchů patří nedostatek znalostí? Přesněji řečeno, jde o jejich podceňování. Praxe a zkušenosti jsou sice důležité, ale vývoj jde rychle kupředu.

Obchodníci jsou však v tomto směru poněkud bezradní. Zvykli si, že vše dodá velkoobchod nebo výrobce a odvykli si shánět to nejlepší. Raději se spokojí s průměrem, jen když ušetří námahu. Nebo - jak je bohužel běžným zvykem - se zaměřují jen na nejlacinější produkty.


Lokální dodavatelé zákazníky zaujmou

Pokud chcete být úspěšní a dát svým zákazníkům více, než jim nabízí konkurence v podobě supermarketů, můžete začít hledat blízké dodavatele.Na internetu je informací dost. A pak je stačí kontaktovat a domluvit si podmínky. Za dotaz jistě nic nedáte a pokud bude pro vás tato cesta schůdná, získáte náskok před ostatními. Potřebujete více informací?

 

Stáhněte si informace: