Sedm ztracených tajemství úspěchu

 

K této knize jsem přišel opravdu zvláštním způsobem. Byl jsem na knižním veletrhu a za tu hodinu, co jsem procházel mezi stánky, se mi v rukou nahromadila spousta prospektů, materiálů a vzorků. K tomu můj objemný diář. Měl jsem hlad a potřeboval jsem na záchod, jenže s plnýma rukama to bylo obtížné. Na stáncích měli samozřejmě tašky, ale odpověď pokaždé zněla: „Kupte si knížku a my vám ji do té tašky dáme.“

 
Sedm ztracených tajemství úspěchu Vitale
 
Když už mě odmítli potřetí, začal jsem se smiřovat s tím, že si tedy pořídím nejdražší igelitku široko daleko.

Rozhlížel jsem se proto po nějaké knize, která by mnoho nestála a byla by mi alespoň nějakým přínosem. Severské detektivky i dětské omalovánky jsem předem vyloučil. Pak jsem narazil na antikvariát. Sáhl jsem po první knize, která mi přišla pod ruku, a četl: "Odhalit vaše podnikání také znamená poučit lidi o tom, co děláte. Většina podniků vypráví jen částečný příběh…" Zaujalo mě to tak, že jsem ji bez váhání koupil a cestou domů ve vlaku celou přečetl.

"Ukažte mi jiného člověka, jehož reklamní dopis přinesl stoprocentní odezvu."

Joe Vitale je znám jako protagonista filmu Tajemství a bývá tedy zařazován do ezoterické škatulky. Nevím jak vám, ale mně to nevadí. Jednak nejsem na ezoteriku alergický, jako jistý můj jmenovec, jednak se s ní v této knize nesetkáte. Je čistě o reklamě a podnikání. A Joe Vitale ke všemu není tak docela autorem všech myšlenek v ní obsažených.¨

Knížka je totiž vzpomínkou na zapomenutého génia reklamy Bruce Bartona (patří mu druhé "B" v názvu i dnes dobře známe agentury BBDO). Těžko říci, proč jeho názory zmizely v propadlišti času a proč je musíme znovu objevovat. Jsou totiž velmi zajímavé. Ukažte mi ostatně jiného člověka, jehož reklamní dopis přinesl stoprocentní odezvu.

Asi bude něco na tom, co říká autor, totiž že i hodnotné myšlenky často překryje záplava módních a povrchních názorů, kterými jsme neustále bombardováni. Až pak někdy přijde čas si je zase připomenout.

Návod Joe Vitala (či Bruce Bartona) na podnikatelský úspěch se skrývá v těchto sedmi zásadách:

  • Odhalte podnikání, jak ho nikdo nezná
  • Využijte roli boha
  • Mluvte v podobenstvích
  • Dejte jim odvahu k cestě vzhůru
  • Přidejte jeden prvek, který chybí
  • Rozdávejte se
  • Naostřete si nůž

Návdavkem pak dostanete rozbor oné slavné stoprocentní reklamy a pár ukázek z Bartonovy práce i jeho názorů.

Už dlouho jsem nečetl tak výstižný a přitom stručný a přehledný návod, jak uspět v podnikání, jako je Sedm ztracených tajemství úspěchu. Proto upřímně doporučuji.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu