To-Do List: Najděte a odstraňte překážky

 

Před pár lety jsem si od jedné firmy objednal zboží s platbou na dobírku. Místo očekávaného balíčku mi přišel doporučenou poštou návrh kupní smlouvy, který prý musím podepsat, poslat zpět a potom teprve dostanu zboží. Když jsem se ve firmě zeptal, proč takto nesmyslně obtěžují zákazníky, řekli mi, že ten postup mají v ISO normě a musí se jím tedy řídit. Norma byla víc než zákazník.

 
Najděte a odstraňte překážky, které zákazníkům brání v nakupování, a zvýšíte prodej
 
Když mluvím s podnikateli, všichni se dušují, že pro zákazníky dělají první poslední. Jenže ne vždy je to pravda. Když jdeme do hloubky, najdeme postupy a opatření, které jsou pohodlné pro ně, ale už méně pro zákazníky. Mají je většinou už tak zaběhané, že si to ani neuvědomují.

"Projděte si svůj byznys a podívejte se, jestli někdy nedáváte přednost svému pohodlí nebo zisku před pohodlím a ziskem zákazníka."

Pokud máte prodejnu, projděte si ji celou a dívejte se, jestli něco nepřekáží v nákupu. Možná už jste více či méně postiženi provozní slepotou, v takovém případě požádejte o pomoc někoho, kdo to u vás moc nezná.

Pokud se se zákazníky stýkáte na internetu nebo na dálku, projděte si všechny procesy objednávky a jejího vyřízení. Vycházejte z toho, že zákazníci jsou pohodlní a všechno, co je navíc, je odrazuje.

Mně třeba vadí, když e-shop vyžaduje povinnou registraci. Proč bych to dělal, když v jiných internetových prodejnách nakoupím bez ní? Zřejmě si myslí, že se pak budu vracet, ale to je výhoda pro ně, ne pro mě.

Internet se takovým obtěžováním jen hemží. Když nechám stranou otravnou reklamu, to je jiná kapitola, tak mohu ukázat třeba na vyskakovací okna s nabídkou newsletteru. Na jednom webu se mi dokonce pro odmítnutí nabízelo tlačítko s textem, podle kterého jsem hlupák, který neví, o co přichází. Co myslíte, klikl jsem na něj, nebo na dotyčný web přestal chodit?

V intuitivním marketingu se takovému přístupu, podle kterého účel světí prostředky, vyhýbáme. Projděte si tedy svůj byznys a podívejte se, jestli někdy nedáváte přednost svému pohodlí nebo zisku před pohodlím a ziskem zákazníka. Nespokojení zákazníci vám totiž své peněženky neotevřou. To je zásada podnikatelského úspěchu.


Dobré? Sdílejte na sociálních sítích:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu