Cookie: Prodám cokoliv

 

"Nemáte někdo nějaký tip na dobré zboží do prodejny? Může to být cokoliv, co se prodává…" Takový dotaz není ničím zvláštním. Obchodník chce prostě zvýšit obrat, a tak se poohlíží po něčem, co mu v tom pomůže. Skutečně tím však získá páku na vyšší prodej, přivede víc zákazníků a možná i vyřeší problém s nedostatečnými příjmy? Pravděpodobně ne.

 
Cookie intuitivního marketingu: Prodám cokoliv
 
Představa, že existuje nějaké zaručené zboží, které vám vyřeší vaše problémy a prodejem, je mylná. A to proto, že řešení není ve zboží, ale v přístupu.

"Z toho, co vás opravdu přitahuje, pak učiňte svoji vášeň."

Jestliže zákazník přijde do prodejny sýrů a tam budou prodávat dejme tomu nový model iPhonu, protože je právě po něm sháňka, bude jistě na rozpacích. Je to přece tak amatérské! Může sýrař kvalitně rozumět elektronice? A jeho pocit, že má co do činění s neprofesionálním přístupem, se nebude vztahovat jen na mobily, ale i na sýry. Prostě půjde raději jinam.

Problém s prodejem nevyřeší lepší zboží. To by pak neexistovaly neprosperující obchody. Stačilo by objednat si zboží, které právě letí. Hračkářství je na tom špatně? Přidáme novou značku whisky, o kterou je prý zájem… Sami jistě cítíte, že to je nesmysl.

Kniha Intuitivní marketing pro 21. století od Miloše Tomana

Co je opravdu důležité, je vědět, proč vlastně prodáváte. Většinou to není kvůli penězům. A když nad tím zapřemýšlíte, nejspíš zjistíte, že tíhnete k nějakému určitému sortimentu a není vám jedno, jestli jde o holínky nebo hodinky. A z toho, co vás opravdu přitahuje, pak učiňte svoji vášeň. Tak zvýšíte prodej i zdánlivě zcela obyčejného zboží ( viz také článek Intuitivní podnikatelé se nespoléhají na zvyk, ale aktivně prodávají).

Vášeň sice vypadá jako něco nehmotného a nepraktického. Ale v intuitivním marketingu za ní vidíme zcela konkrétní věci: neustálé hledání nových informací o svém oboru, snahu poradit zákazníkům, vylepšit svůj prodej nebo k němu přidat novou službu. Emoce se nakonec promění i na peníze. Ta cesta existuje a je prověřená.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu