Cookie: Outsourcovat sociální sítě?

 

"Přemýšlím, jestli si na správu sociálních sítí někoho najít, nebo si to dělat sám," zajímá se na Facebooku podnikatelka. "Zatím si to zajišťuji sama, ale zabere to moc času." To je otázka, kterou si podnikatelé kladou často. Vycházejí přitom z jednoduché úvahy: Když je možno outsourcovat marketing a reklamu, tak sociální sítě nejsou přece nic jiného.

 
Cookie Intuitivního marketingu: Outsourcovat sociální sítě?
 
Sám jsem to kdysi nabízel, než jsem pochopil, že takové službě, pokud by měla fungovat dobře, bych musel věnovat hodně času. A zřejmě by mi ho nikdo nezaplatil.

"Menší podnikání není na prvním místě o výkonech, ale o náplni."

Jistě, dělá se to, zvláště v případě velkých firem. Jenže často s nevalným výsledkem. Sociální sítě totiž nejsou jen nějakým časopisem, kde zveřejníte inzerát. Jednak vyžadují interaktivitu a obousměrnou komunikaci, jednak určité zapálení nebo alespoň náklonnost ke značce. A to je právě to, co externím dodavatelům chybí.

Když si najmete někoho, kdo bude jen zveřejňovat vaše příspěvky, moc času neušetříte a nevyplatí se vám to. Pokud bude psát i příspěvky a komunikovat s fanoušky, je otázkou, nakolik se dokáže ztotožnit s vaším myšlením, hodnotami a idejemi. Protože menší podnikání není na prvním místě o výkonech, ale o náplni. Vy víte, proč to všechno děláte, ale dokážete to předat někomu jinému, aby komunikoval tak, jako byste to byli vy?

E-book Prosperita na dosah od Miloše Tomana

Nejspíš by z toho vyšlo něco sice formálně správné (a podle příruček o "úspěchu na sítích"), ale nebylo by to o vás. Raději tedy ušetřete čas někde jinde ( můžete se inspirovat v e-knize Time management naruby).

Pro menší podnikatele je velmi důležité, aby byli autentičtí. To vám žádné postupy, nástroje a externí dodavatelé nezajistí. Vy nejlépe víte, o co vám jde. A protože sociální sítě jsou nejvíce právě o lidech, je potřeba k nim takto přistupovat. Postavit svůj úspěch na autenticitě.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu