Cookie: Nedejte na experty, věřte intuici

 

"Autor považuje za prokázané, pokud je to možné pro nějaký fyzikální jev, že žádná kombinace známých materiálů, známých typů mechanismů a známých forem energie nemohou vytvořit přístroj prakticky vhodný pro delší pobyt člověka ve vzduchu," napsal význačný vědec Simon Newcomb v roce 1903. Do startu prvního letadla bratří Wrightů zbývalo jen několik měsíců.

 
Cookie intuitivního marketingu: Nedejte na experty, věřte intuici
 
Newcomb byl alespoň uznávaný vědec. Ale na internetu najdeme spousty samozvaných odborníků, kteří většinou vědí, že nic nejde a všechno je podvod.

"A když se přece jen něco nepovede, alespoň jste získali zkušenost."

Zajímavé je, jak mnoho lidí se k takovým informacím staví stejně, jako tomu bylo v době normalizace: "Psali to v Rudém právu, tak to musí být pravda". A co teprve, když se takový člověk zaštítí úmysly nanejvýš humánními. Například když tvrdí, že se cítí být povolán zachránit svět před špatností multi-level marketingu.

E-book Výtah k úspěchu od Miloše Tomana

Psal se rok 1989 a já jsem na domovní schůzi vysvětloval bytovým družstevníkům, že si mají nechat zateplit panelák, protože to stát dotoval až 80 %. Nejdříve se vysmáli mé informaci, že cena tepla brzy půjde nahoru, a pak vstal jeden důchodce. "Já jsem se na to ptal odborníka a ten říkal, že zateplování je k ničemu." Atak se odhlasovalo, že se nebude dělat nic. Když jsem se ho potom ptal, jaký že expert mu radil, prohlásil, že jeho bratr, který pracuje na stavbě v kantýně.

Nedejte tedy na radily a věřte své intuici. Vůbec tím neříkám, že se máte zbrkle vrhat do nesmyslných dobrodružství. Člověk, který je nerozezná od nesmyslného byznysu, by se jednak neměl pouštět dopodnikání, jednak stejně na žádné rady, ať už dobré nebo špatné, neslyší. Ale jde o to, nevzdávat se pokaždé, když se objeví nějaký expert a oznámí vám, že jste vedle.

A když se přece jen něco nepovede, alespoň jste získali zkušenost. To ti, co ze samého strachu ani pořádně nezačnou, se nikdy nepoučí. Navíc jsou i oblasti byznysu, kde jsou rizika nízká.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu