Cookie: Kupovat nebo nakupovat? Závisí na tom vaše budoucnost

 

Co chceme, aby naši zákazníci dělali? Mají kupovat nebo nakupovat? Na nedávném retail Summitu nás Harjot Singh upozornil, že to není totéž. V jeho podání se shopping nerovná buying. To první slovo vyjadřuje, že si pořídíme, co potřebujeme. Tedy racionální volbu a přístup. Druhé říká, že nám nestačí věci jen získávat, ale chceme to také emočně prožít.

 
Cookie intuitivního marketingu: Kupovat nebo nakupovat? Závisí na tom vaše budoucnost
 
Harjot Singh tímto způsobem vyvrátil ještě donedávna rozšířený názor, že e-shopy brzy zcela vytlačí kamenné prodejny, protože jsou přece modernější, pohodlnější a umožňují nakupovat z pohodlí domova. Podle jeho názoru se "shopping" týká právě internetových prodejen, a naopak jsou to ony, koho může sílící volání po emocích odsoudit k zániku. Pokud se nepropojí s fyzickými prodejnami.

"Budeme potřebovat hodně času na vytváření obsahu termínu buying."

Současný zákazník chce nakupovat moderně, ale také získávat nákupní zážitky. Nejmladší generace, která vyrostla na internetových a mobilních technologiích, kupodivu ráda chodí do kamenných prodejen. To proto, že se nespokojí s pořizováním (vždyť jakou z toho může mít radost, když je vše dostupné), ale touží také po emocích. A ty e-shopy moc neumí.

Co to znamená pro podnikatele? Vraťme se k Baťově heslu "Dřinu strojům!" Nechme technologiím všechno, co za nás mohou udělat, včetně nastavování cen. Zbavme se bez nostalgie toho, co některým možná zabíralo celý pracovní den a vytvářelo v nich dojem, že na těchto věcech stojí jejich úspěch. To je shopping. Budeme potřebovat hodně času na vytváření obsahu termínu buying (  viz také Jen přimět zákazníka, aby otevřel svoji peněženku).

Příručka Vylepšete si prodejnu od Miloše Tomana

Tedy na vytváření nákupního zážitku. Znamená to novou úroveň práce se zbožím. Nový pohled na category management. Práci s prodejním personálem, který už není jen doplňkem zboží a cen (tedy podavačem), ale základem působení na zákazníky, tedy kvalifikovaným prodavačem. Nový přístup k povzbuzování věrnosti. K akcím a poskytování překvapení.

Je zkrátka nutné důkladně přebudovat obsah toho, co děláte a co považujete za důležité. Kdo to pochopí, ten si získá přízeň zákazníků. Kdo ne… Zrovna dnes jsem jel jen v jednom městě kolem pěti zrušených prodejen a restaurací. I v době, kdy se společnosti ekonomicky vcelku daří, mohou být podnikatelé, na které nic nezbyde. Aby pro vás naopak zbylo co nejvíce, je tu Aktivní marketing a prodej.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli: