Cookie: Když zákazníka lapají, pěkně mu zpívají

 

Seděl jsem ve vlaku dopravce, který nedávno vyhrál soutěž na provozování rychlíkové linky, spojující dvě významná města. Bohužel mě jako cestujícího nepotěšil. V nepříliš čistém vagónu byly hned od začátku napůl ucpané toalety, ve kterých netekla voda. Laťka, kterou před časem tato společnost nastavila, zřejmě dost poklesla. Možná právě kvůli tomu vítězství v soutěži.

 
Cookie intuitivního marketingu: Když zákazníka lapají, pěkně mu zpívají
 
Podobný jev můžeme občas vidět i v politice. Člověk, který byl před volbami aktivní a sršel nápady, jak vylepšit náš život, se po zvolení stane nudným patronem, šetřícím síly do dalších voleb. A tento stav postihuje i firmy. Výběrové řízení je vyhráno, zákazník získán, můžeme polevit.

"Podnikatelé a obchodníci mají často pocit, že když získají zakázku, mohou si odpočinout."

Obchodní ředitel jedné společnosti, vyrábějící armatury, mě požádal o radu. Před několika lety vyhráli výběrové řízení na vybavení nového závodu. A protože si říkali, že jejich armatury už nikdo neodmontuje, stavěli se k reklamacím a servisu velmi laxně. Až dostali zprávu, že zákazník bude stavět další továrnu, ale je do soutěže ani nepozval. Prý jak to mají změnit? Musel jsem mu říct, že už s tím nic nenadělají. Snad někdy příště, když se teď začnou hodně snažit.

Podnikatelé a obchodníci mají často pocit, že když získají zakázku, mohou si odpočinout. Statistiky ovšem říkají, že o nejvíce zákazníků přijdeme právě v této době. Všechno se zdá být jisté, smlouva je podepsána na několik let, další výběrové řízení je daleko… A máme přece právo si po takovém maratonu odpočinout, ne?

E-book Intuitivní marketing prodává od Miloše Tomana

Jenže právě v této době, kdy se oddáváme sladkému nicnedělání, nebo věnujeme všechnu pozornost získání dalšího zákazníka, má největší šanci konkurence. Stačí, když nespokojenému zákazníkovi občas připomene, že ona by to nikdy k takovým koncům dojít nenechala. A ten, když se nemůže domoci svých práv, jí jistě pozorně naslouchá ( přečtěte si o tom více v knize Intuitivní marketing pro 21. století).

Možná to zní paradoxně, ale v intuitivním marketingu platí, že po získání zákazníka je potřeba ještě zvýšit aktivitu. Jeho spokojenost je totiž nejen bránou do dalších let spolupráce s ním, ale také reklamou a doporučením pro další potenciální zákazníky. I to je součástí aktivního prodeje.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru Intuitivních novin