Cookie: Jak využít princip páky

 

"Je to čím dál tím horší," odpověděl mi jeden MLM distributor na otázku, jak se mu daří. "Lidi mají peníze, tak zkoušejí i jiné zboží. Kdybychom v mém týmu nezískávali pořád nové zákazníky, jdeme dolů. A co ty?" Řekl jsem mu, že mě to netíží. Neprodávám totiž žádné zboží. Podezřívavě na mě hleděl, jestli nepropaguji nějakou pyramidu, ale vysvětlil jsem mu to.

 
Cookie intuitivního marketingu: Jak využít princip páky
 
"Ty vyděláš, když od tebe někdo koupí dejme tomu nějakou drogerii. Já vydělám, když v prodejně drogerie nakoupí její zákazníci. Chápeš jistě, že je mezi tím rozdíl."

"Lidé nebudou vždy nakupovat stejné zboží, ale budou vždy nakupovat."

Pokýval hlavou. Bylo mu jasné, že kdyby měl se svým týmem sehnat několik stovek zákazníků, které má i jen jedna taková prodejna (nemluvě o desítkách nebo stovkách), pořádně by se zapotili. "Mně ty zákazníky shání majitel drogerie," pokračoval jsem. "Já mu v tom jen pomáhám." To je princip páky.

Je mi tedy docela jedno, jakou značku pracího prášku nebo šamponu si kdo koupí, které knížce dá přednost nebo jaké oblečení si vybral. Hlavně že nakoupí v prodejně, kterou podporuji. A o to se spolu s obchodníkem postaráme. Výsledkem je stabilita. I když náhodou některý obchodník skončí, je tu jiný, který ho nahradí. Lidé nebudou vždy nakupovat stejné zboží, ale budou vždy nakupovat.

Když jsme se rozcházeli, bylo vidět, že mu to vrtá hlavou. Nedivím se. Zatímco on buduje síť prodejců, já buduji síť poradců. Zkuste si tipnout, která z těchto profesí je na tom lépe. A pokud dospějete k názoru, že to by vás také bavilo, dejte vědět.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu