Jak si vybrat ten nejlepší byznys - 2

   success

Jak si vybrat ten nejlepší byznys - 2V minulém díle jsme si prošli některé znaky dobrého podnikání. Patří mezi ně smysluplnost vašeho počínání, poskytování dobrého, užitečného a kvalitního produktu a minimalizace rizika. Dnes se podíváme na další důležité faktory, které vám pomohou o přemýšlení, na jakou podnikatelskou příležitost zareagovat a o jaké podobě svého byznysu přemýšlet. Určitě se vám budou hodit informace, jak se vyhnout konkurenci, ušetřit si práci a učit se od lidí, kteří svými výsledky ukazují, že skutečně něco dovedou. Zvláště když to všechno můžete snadno mít.

Když si vyberete byznys jen podle toho, co vás baví, může se stát, že vrazíte do zdi všední reality. Konkurence vám nedá vydechnout, den by musel mít 48 hodin, abyste všechno stihl, a každou chvíli zjišťujete, že nevíte spoustu důležitých věcí. Na začátku svého podnikání jsem na tom byl stejně a vinou neznalosti a podceňování konkurence prodělal spoustu peněz. Proto vám ukazuji, jak se takovým chybám vyhnout a peníze vydělávat, místo jejich ztrácení.

Myslíte si, že řediteli podniku ze všeho nejvíc záleží na tom, aby jeho pracovníci vydělávali co nejvíce peněz?


Vyhněte se konkurenci

Konkurence je sice základem pokroku v podnikání, ale buďme v tom sobečtí. Když se jí můžete vyhnout, vyhněte se. To neznamená, že úplně zmizí, vždy můžete narazit i na nepřímé konkurenty, ale ušetříte si tím spoustu sil, času i peněz.
První důležitou podmínkou je nabízet něco jiného, než ostatní. Nemusí jít jen o produkt. Někdo se dokáže odlišit způsobem prodeje, jiný službami, které k němu nabízí. Znám například jednoho podnikatele, který se svými klienty jedná na dece v parku. A je o to zájem.

Nebo v případě programu PARTNER PLUS je jeho základem věrnostní systém. Má konkurenci jiných takových programů i těch podnikatelů, kteří tento systém nabízejí. Ale ve spojení s mým know-how, které umožní podnikatelům program plně využít a zvýšit své příjmy o 30 a více procent, se stává bezkonkurenčním a každý, kdo se zapojí do jeho prodeje, tak možná může zápolit se svými nerozvinutými schopnostmi, ale určitě ne s konkurencí. Jak to zázračně působí na sebedůvěru, to už jsme si řekli v minulém díle.
Důležité také je, že jakmile zákazníka jednou máte, nikdo vám ho nepřebere. Dokonce i kdyby přestal podnikat, váš tok příjmů se nezastaví.

Prostor bez konkurence je jako modrý oceán
 


Ušetřete si práci

Jestliže se nemusíte zabývat konkurencí, máte víc času na zlepšování svých postupů, pilování obchodních rozhovorů, hledání dalších možností, jak o zákazníky pečovat, jak zvýšit jejich tržby a tím i své příjmy. Máte čas na vzdělávání, aby vám v oboru neujel vlak. Pokud zvolíte dobře, nezůstanete na to sám. Organizace, které poskytují dobré podnikatelské příležitosti, se také starají o neustálý růst svých pracovníků. Je to podobné jako ve firmách, kde zaměstnanci také absolvují řadu školení, aby mohli svoji práci vykonávat co nejlépe.

To je také odpověď na častou námitku, že franšízové nebo multi-levelové firmy vydělávají hlavně na školení, nebo ho využívají k tomu, aby získaly pokorné otroky, kteří jim za pakatel vytvářejí horentní zisky. Starším to možná připomene lekce z marxismu - leninismu. Pravda je takové, že pokud už bychom chtěli na někoho ukazovat, tak jsou to firmy, které mají zaměstnance. Myslíte si, že řediteli takového podniku ze všeho nejvíc záleží na tom, aby jeho pracovníci vydělávali co nejvíce peněz? Samozřejmě ne, jde mu o to, aby podávali větší výkony, a to pokud možno za stejný plat.

Škola milionářů

Vybudujte si své vlastní úspěšné podnikáníTeorie už máte jistě nasbíráno dost. Tato škola však učí praxí. Zapsat se může každý bez ohledu na vzdělání a věk, zápisné se neplatí. Na konci si vystavíte vlastní vysvědčení. Ale především se naučíte vydělávat miliony tím, že v tom budete pomáhat druhým. Líbí se vám ta idea? Pak vstupte

Franšízovým nebo multi-levelovým organizacím naopak záleží na tom, aby jejich spolupracovníci vydělávali co nejvíce, protože pak mají také větší příjmy. Zvláště markantní je to v síťových systémech, kdy lidé nad vámi dosahují svých příjmů podílem z těch vašich. Když se vám nedaří, nemají nic ani oni. Proto tyto organizace vydávají tolik úsilí na vzdělávání. Obvykle není ani drahé. Byl jsem například na víkendovém školení v kvalitním tatranském hotelu, které mě stálo 800 Kč. Kdo na tom vydělal, organizace nebo já?

Mojí výhodou je, že jsem léta školil prodej, management i osobní prodej, a to ve významných firmách, takže teď mohu kvalitně školit své spolupracovníky sám. A to jen za režijní ceny. Má to jednu výhodu. I pro toho, kdo takový byznys považuje za přechodný, je důležité, že získá vědomosti, za které by jinde musel draze platit.


Učte se od úspěšných

Ve většině příruček věnovaných tématu úspěchu se dočtete, že si máte brát příklad z úspěšných lidí. Někteří autoři dokonce říkají, že se nemáte bát jít za nimi a požádat je o inspiraci nebo mentorování. Zní to hezky, ale rád bych viděl, kolika lidem se něco takového podařilo a milionář jim s radostí věnoval pár hodin svého času. Daleko pravděpodobnější je, že někoho z nich potkáte na nějakých akcích, třeba na zmíněných školeních. Už jsme se tak setkal a řadou lidí, kteří v byznyse dosáhli významného úspěchu, s milionáři, kteří nemají jen jeden milion, ale taková částka jim přistane na účtu každý měsíc. A do některých bych to nikdy neřekl.

Tito lidé nemají žádné utajené vědomosti, které byste nemohl mít také. V tom je ta výhoda. Steve Jobs mohl být jen jeden. Billa Gatese asi také jeho napodobením nedoženete. Ale když si vezmete příklad z těchto lidí, můžete být stejně úspěšný jako oni. Nebo dokonce úspěšnější. Což je další velká výhoda, jak si řekneme ve třetí části.

Příklady úspěšných jsou velmi užitečné. Říkají vám, že je to možné. A takové vědomí má úžasnou sílu. Do roku 1954 bylo považované za nemožné uběhnout míli pod 4 minuty. Pak se to podařilo britskému atletovi Rogeru Bannisterovi. Do dvou měsíců se to podařilo dalším atletům a dnes jsou jich desetitisíce. Jakmile věděli, že to jde, dokázali to. Jestliže vidíte před sebou nenápadného člověka, který není o nic lepší než vy, ale vydělává miliony, pak si jistě řeknete: "Když on, tak já také!"

Pokračování příště...


Kde se to učí?

Jak si vybrat ten nejlepší byznys - 2Na žádné střední škole ani univerzitě vás nenaučí, jak se stát úspěšným podnikatelem a milionářem. Také proto, že vedle teorie potřebujete hlavně praxi. Ale to neznamená, že taková škola neexistuje.
Je zde  Škola milionářů.
 

Poznejte své šance!