Já bych takovou chybu neudělal?

   success

Já bych takovou chybu neudělal?Firmu Apple Computer založili 1. dubna 1976 tři společníci: Steve Jobs, Steve Wozniak a také málo známý Ron Wayne. Ten totiž po několika dnech dostal strach z možného rizika (byl starší než jeho společníci a jako jediný měl nějaký majetek), a tak ze společnosti vystoupil. Dnes by byl miliardářem. Alistair Taylor, který byl u toho, když Brian Epstein podepisoval manažerskou smlouvu s tehdy jen málo známou skupinou Beatles, odmítl nabídku několikaprocentního podílu na jejich budoucích ziscích. Podobné příběhy najdete i v souvislosti s dalšími věhlasnými a bohatými značkami. Většina lidí si ale říká: „Kdybych byl na jejich místě, jistě bych tu chybu neudělal.“

Jsou ty příležitosti už dávno pryč? Ano, Apple, Google, Microsoft, Facebook nebo Berkshire Hathaway už znovu nezaložíte. Uvědomte si ale jednu věc: Všechny ty úspěšné společnosti vznikly poměrně nedávno. A spousta kdysi věhlasných značek zanikla nebo ustoupila do pozadí. Velké příležitosti tedy nejsou minulostí. Neustále vznikají nové. A je dobré se o ně zajímat, abyste se nemuseli jednou ničit výčitkami.

Můžete říkat "Já bych takovou hloupost neudělal!" když ji možná právě děláte?

Samozřejmě, kdyby každý dopředu věděl, jak to dopadne, nebylo by neúspěšných. Ale v tom to je. Můžete říkat "Já bych takovou hloupost neudělal!" když ji možná právě děláte? Jenže jak to poznat?

Bohatství a úspěšnost nejsou znaky začínajících, to už je výsledek. Musíte tedy zvolit jiná kritéria. Pokud vám někdo nabízí možnost podílet se na rozbíhajícím se byznysu, zajímejte se o odpovědi na následující otázky:

Má produkt dostatečné množství potenciálních zákazníků?
Když musel Steve Jobs na čas odejít z Apple Computer, založil firmu Next, specializující se na počítače pro univerzity. Příliš se jí nedařilo. Zato iPod nebo iPhone byly produkty pro každého ( viz také článek Inspirace jménem Jobs).

Dá se snadno šířit?
Mobilní telefony se nejdříve ujaly v menších zemích. Spojené státy měly zpočátku zpoždění, protože vybudovat celoplošnou infrastrukturu bylo nákladné. Dnešní noví operátoři už mohou využívat vybudované sítě.

Je originální?
Charles H. Duell, ředitel amerického patentového úřadu, navrhl v roce 1899 jeho zrušení, protože prý všechno už bylo vynalezeno. I dnes se mnozí lidé domnívají, že nic nového už nemůže vzniknout. Pravda, nemusí jít zrovna o převratné technické objevy. Někdy stačí jen vhodně zkombinovat už známé věci, aby vznikl nový produkt ( jak se to povedlo u programu PARTNER PLUS).

Pokud se chcete podílet na šíření takového produktu nebo budování firmy, měli byste si také dopovědět na otázku, jestli mu dostatečně věříte. Velké věci není možné dělat bez víry a zapálení. Hodně lidí tyto faktory podceňuje, někteří se jim dokonce posmívají. Do jednoho jsou však neúspěšní.

žárovkaCo se děje v hlavě vašich zákazníků? Na co myslí a podle čeho se při nákupu rozhodují? To by chtěl jistě vědět každý podnikatel. Dal by za to hodně, aby mohl do jejich hlav nahlížet. A co když není zase tak těžké zjistit, jak zákazníci přemýšlejí? Dokonce si to můžete ověřit sami s pomocí jedné z mých samoobslužných interaktivních publikací. Podívejte se, jak ji získat


Teď máte možnost podílet se na takové příležitosti

Od roku 2003 pomáhám svými knihami, semináři, školeními a přednáškami malým a středním podnikatelům. Teď mám však díky programu PARTNER PLUS možnost přímo pomoci některým z vás vybudovat si prosperující podnikání. Tato možnost není pro všechny a není také časově neomezená. Přednost tedy mají ti, kteří reagují rychle, ale také kteří to s podnikáním a úspěchem myslí vážně a nejde jim jen o vyzkoušení, jestli na to mají. Na ostatní nemám ani čas, ani sílu. Pokud tedy rádi jednáte s lidmi, rádi je podporujete v jejich úspěchu a přijímáte osobní zodpovědnost za své podnikatelské výsledky, je tato výzva určena právě vám.  Rozhodněte se ale včas. Pamatujte na Rona Wayna.

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošleme emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách