Prodejna

12 způsobů, jak prodávat jinak a úspěšně

Většina podnikatelů si myslí, že zrovna u nich se nedá nic nového vymyslet. Tento přehled, jak prodávat jinak, je důkazem, že to jde.

„Já vám to věřím, že se v některých oborech dají najít různé formy prodeje a odlišit se tak od konkurence,“ řekl mi před časem jeden podnikatel. „Jenže já mám pekárnu. Tady nic nového nevymyslíte.“ A tak jsem si vzal papír a z hlavy mu sepsal 12 způsobů, jak je možno prodávat pečivo. Viditelně ho to překvapilo.

V tomto článku vás seznámím s 12 různými způsoby, jak prodávat pečivo. Můžete je samozřejmě přizpůsobit a využít i v nepotravinářských prodejnách. A možná přijdete i na další.

Dosud totiž přemýšlel jen o nějakých dílčích úpravách a přesvědčení, že v jeho oboru je všechno jednou provždy dané, mu bránilo v nadhledu. Následující přehled není konečný a není samozřejmě určen jen pekařům. Inspiraci si z něj může vzít každý progresivní obchodník a použít ji jako základ, jak se dozvíte na 🎓 Školení Aktivního prodeje.

Konkrétní řešení ovšem nezávisí jen na tom, co se vám líbí. Je třeba brát ohled na místní situaci, trh a zákazníky. V chudé čtvrti asi neuspějete se sice kvalitním, ale dražším pečivem. Na malém městě pouze s francouzskými bagetami, i kdybyste jich měli deset druhů. Na druhé straně se ale nespokojte jen s charakteristikou lidí, kteří k vám teď chodí. Zjistěte si, jestli tu nejsou k dispozici ještě jiní zákazníci.

„Po této inspirační „masáži“ vás určitě napadnou ještě další možnosti.

Jak prodávat jinak

Zúžení sortimentu

Můžete se zaměřit jen na úzký segment. Třeba prodávat pouze francouzské bagety, nebo se specializovat na koblihy, či nabízet jen chleba. V tomto zúženém sortimentu však musíte rozšířit výběr.

Orientace na kvalitu

Podobně jako v předchozím případě se dá zúžit sortiment a soustředit se na špičkovou kvalitu. Tomu pak mohou odpovídat vyšší ceny.

Diskontní samoobsluha

Je možno jít také opačným směrem a vsadit na láci. Pečivo se dá levně prodávat v samoobsluhách, kde žádný pult a prodavače, kromě pokladních, nenajdete.

Neustále čerstvé

Místo jednorázového vyrobení pečiva na celý den je možno péct několikrát denně. Zejména s využitím chlazeného těsta, které si připravíte předem a pak ho jen dáte dokynout a upečete přímo v prodejně.

Občerstvení

K prodeji pečiva můžete přidat posezení a k vašim výrobkům podávat kávu, čaj a další nápoje. V létě třeba zmrzlinu.

Síla úspěšných je v představivosti. Zatímco jiní říkají „Nedovedu si představit, že bych…“, oni to dovedou. A proto se konkurenci na hony vzdálí. Chcete-li úspěšně prodávat, hledejte nové cesty. Aktivní obchodník to dělá neustále.

Fastfood

Vlastní pečivo se dá použít jako základ pro fastfood. Můžete připravovat čerstvé obložené bagety, zapečené tousty nebo třeba párky ve vašem rohlíku.

Propojení sortimentu

Ke kvalitnímu pečivu se dobře hodí stejně kvalitní sýry, másla nebo uzeniny. Prodejnu můžete vhodně ideově sjednotit, aby přitahovala více zákazníků.

Večerka

Můžete prodávat čerstvé pečivo v době, kdy už supermarkety nabízejí jen gumové rohlíky a balený chléb.

Prodejna pečiva
Prodejna může mít interiér moderní a světlý, nebo naopak rustikální. Záleží na tom, co a jak prodáváte.

Internetová prodejna s rozvozem

V současnosti se začínají šířit modely, kde si zákazník objedná potraviny na internetu a prodejna mu je doveze. Můžete třeba obsluhovat jen bližší okolí.

Ranní rozvoz

Pečivo se dá rozvážet i tak, aby ho zákazníci měli čerstvé k snídani. Samozřejmě včetně případných dalších potravin, o které projeví zájem.

Dodávky dalším prodejnám

Je možno zásobovat další prodejny, s nimiž si nekonkurujete. Stačí, když začnete v nepříliš vzdáleném okolí.

Prodejní stánky

Místo jedné prodejny můžete zřídit několik menších stánků na exponovaných místech a sortiment doplnit třeba i jídlem do ruky.

A určitě vás napadnou ještě další možnosti. Inspiraci najdete také v e-knize 📖 Aktivní prodej v prodejně, stáhněte si ji zdarma.

Inspirace pro vás

Jak vidíte, vždy se dá najít něco nového. Progresivní podnikatel proto neustále hledá způsoby, jak své podnikání zvětšit a rozšířit. Jednou z možností jsou vlastní nápady. Druhou pak inspirace, kterou vám poskytne Aktivní prodej. Zde na webu nebo koncentrovaně ve formě mých školení:

Vyberte si:

 
Autor: Miloš Toman
Miloš Toman

Jsem autorem knih o intuitivním marketingu a managementu s více jak 30 let zkušeností z podnikání, prodeje a marketingu. Proto vám mohu doporučit své Konzultace, Školení Aktivního prodeje a Akcelerátor prodeje.