Z archivu newsletterů: Jsou zkrátka aktivní

   marketing

Z archivu newsletterů: Jsou zkrátka aktivníNa nedávné konferenci Retail Summit prezentoval zástupce řetězce Metro (u nás prodejny Makro) program partnerství s drobnými obchodníky. Mimo jiné grafem, který ukazoval nárůst podnikatelů zapojených do tohoto programu. Některé z přítomných překvapil sloupec, který vybíhal dalece z průměru a asi třikrát převyšoval jiné kraje. Otázka od posluchačů tedy logicky zněla: "Proč je na severní Moravě tolik partnerů?" Odpověď byla zajímavá: V Ostravě se vedení a pracovníci postavili k programu aktivně. Nespoléhali se tedy na letáky, nečekali, až zákazníci přijdou, ale aktivně je prostřednictvím obchodních zástupců vyhledávali.

Můžeme si tedy říci, že uvedený rozdíl ilustruje rozdíl mezi "aktivní" reklamou a aktivním osobním přístupem. Klasická reklama přinesla mezi 200 až 600 zákazníky, aktivní obchodní zástupci téměř půldruhého tisíce zákazníků.

"Chcete-li být úspěšní, buďte aktivní a počítejte s touto aktivitou do samého počátku."

Málokdy se povede vidět takto jednoduše rozdíl mezi mechanickým "standardním" přístupem a přístupem aktivním, založeným na komplexní ofenzívě. Málokdy je tak přesvědčivý. Není to dobrý argument pro ty, kteří pláčí nad nedostatkem zákazníků, ale i pro podnikatele spokojené s účinkem reklamy? Máte-li uspokojivé výsledky, proč byste nemohli mít třikrát lepší?


Co můžete udělat pro svůj úspěch:

Zapamatujte si zásadu intuitivního marketingu: Intuitivní marketér pracuje komplexně a aktivně

Ukázali jsme si na příkladu, jak se vyplatí aktivita. Co je ale míněno komplexností?

Komplexnost marketingu souvisí s aktivitou. V Intuitivním marketingu totiž neplatí, že stačí něco zaplatit a máte vystaráno. Jak často zdůrazňuji, Intuitivní marketing přináší úspěchy, ale zato si vyžaduje vás - a to cele. Nelze se tedy spolehnout na to, že si objednáte reklamu. Reklama je jen malou částí vaší snahy a aktivity Více informací můžete získat v kurzu Intuitivní reklama). Většinou jen na něco upozorní a ty nejméně odolné (nebo právě potřebující váš produkt) jedince přiměje ke koupi. Ti ostatní váhají - a pokud nenásleduje nic dalšího, obrátí pozornost jinam. Na reklamu tedy musí něco navazovat. A to něco je například práce obchodních zástupců, ale třeba také nabídkové dopisy, telefonáty, předváděcí akce, publicita v médiích atd. atd.

A nejen to. Podaří-li se vaším marketingovým úsilím dostat zákazníka do vaší prodejny či prodejního oddělení, co ho tam čeká? Nepěkné prostředí, neochotní lidé, zboží, které ho zklame, protože neodpovídá tomu, co jste o něm tvrdili v reklamě? Co udělá člověk, který se nechá zlákat pěknou fasádou do restaurace, ale uvnitř nalezne špínu, tmu a neochotné číšníky? Určitě nemá důvod zde zůstávat o nic déle, než se stihne otočit a vyjít ze dveří.

Aktivní prodej je pro vás to pravé

Aktivní prodej - cesta k úspěchuPokud vám není lhostejné, jak vaše podnikání prosperuje, je aktivní prodej tím nejlepším způsobem, jak zvýšíte tržby. Není to obtížné, protože aktivní prodej je pro tradičního obchodníka přirozeným prostředím, kde se cítíte jako ryba ve vodě. Přečtěte si o tom více

K tomu připočítejte celou dobu, po kterou bude zákazník váš produkt užívat. Jeho zkušenost se bude odvíjet od servisu, doplňování nabídky a rozšíření funkcí, pohodlí užívání až k ekologické likvidaci. V každém okamžiku tedy bude myslet na vás - a je důležitá, zda pozitivně či negativně. Zkuste tedy i sílu takových maličkostí, jako je písemné poděkování za nákup, třeba v případě firemních zákazníků. Či dotaz na spokojenost po čtrnácti dnech. (Více informací můžete získat v kurzu Obchodní komunikace a na CD Úspěšný obchodník).

Chcete-li tedy být úspěšní, buďte aktivní a počítejte s touto aktivitou do samého počátku. Není nic horšího, když se pak za pochodu - a většinou pozdě - vymýšlí  další aktivity.

(2007)


Jaký je užitek pro vás?

Z archivu newsletterů: Jsou zkrátka aktivníAktivní prodej je důležitou součástí programu PARTNER PLUS. Ne že bychom prodávali za vás. Ale na základě mých znalostí a zkušeností vám poskytneme školení, které vám ukáže, jak na to. A následně pak i vašim prodavačům. Ostatně, víte, že v rámci programu PARTNER PLUS máte tato školení zdarma? Program PARTNER PLUS tedy určitě stojí za to.  Přesvědčte se.
 

Poznejte své šance!