Co nás mohou naučit vinylové desky

   marketing

Vinylové desky a marketingCo mají společného intuitivní marketing a vinylové desky? Zdá se to být až absurdní srovnání, ale kupodivu můžeme najít hodnotu, která je spojuje. A nikoliv nedůležitou. Důvodem pro koupi vinylu je především "přirozenost a lidskost" zvuku. Zájemcům o desky se digitální hudba zdá být příliš technická, strohá. Podobně se vyjadřují i o moderních přehrávacích přístrojích a dožadují se dokonce elektronek. Nejde však v žádném případě o vlnu nostalgie, nakupuje totiž především mládež.
 

Mnoho podnikatelů - a opět se většinou nejedná o pamětníky - zase začíná zjišťovat, že i v digitálním marketingu jim chybí "přirozenost a lidskost". A samozřejmě schází i jejich zákazníkům. Přes veškerou personalizaci (ta je ke všemu zatím spíš zbožným přáním než realitou) nedá mnoho práce zjistit, že s nimi komunikuje automat.
Nenáročným klientům to možná nevadí a takových máte zřejmě většinu. Vinyl si také nekupuje běžný konzument. V čem je tedy problém? Proč byste se měli přizpůsobovat hrstce náročných zákazníků?

"Kvalitní digitální marketing laciný není."

Podle Paretova pravidla vám 80% klientů (to jsou většinou ti, co se spokojí s virtuálním automatem) přinese pouhých 20% tržeb nebo zisku. Vyhovět požadavkům zbývající menšiny je tedy velmi důležité. Náročný zákazník uvažuje asi takto: "Dám mu vydělat, ale chci, aby se přitom zapotil". Nárokuje si vás celou nebo celého, vyžaduje veškerou vaši pozornost. Domáhá se osobní účasti, protože když jste s ním, věnujete se jenom jemu.

Můžete se samozřejmě zaměřit na množství, ale počítejte s jevem, na který upozorňují komentáře obliby vinylových desek: Hudební vydavatelé s orientací na masy mají čím dál tím větší problémy. Naopak obory, které se soustřeďují na náročné zákazníky, prosperují a dařilo se jim dobře i v době krize.

Aktivní prodej je pro vás to pravé

Aktivní prodej - cesta k úspěchuPokud vám není lhostejné, jak vaše podnikání prosperuje, je aktivní prodej tím nejlepším způsobem, jak zvýšíte tržby. Není to obtížné, protože aktivní prodej je pro tradičního obchodníka přirozeným prostředím, kde se cítíte jako ryba ve vodě. Přečtěte si o tom více

Je digitální marketing levnější?

Má pravdu argument, že zautomatizovaný digitální marketing je levný a tudíž se vždycky vyplatí? Pokud si pořídíte web ala "infopodnikatel" a pak bombardujete návštěvníky nevyžádanými e-maily, pak snad ano. Brzy vám ovšem dojdou zákazníci a přibude konkurence. Za chvíli po vás neštěkne ani virtuální pes.

Kvalitní digitální marketing naopak laciný není. Sociální sítě musí někdo obsluhovat. Na web je nutné dávat nový obsah. Analýzy sice vytvářejí automaty, ale vy na ně reagujete rozhodnutími. Newsletter, pokud nechcete posílat e-maily v prostém textu a s odkazy na úžasné akce, se také nepřipraví sám. A to nemluvím o videích a dalších ne zrovna laciných nástrojích. Pořádně dělaný digitální marketing je tedy zrovna tak náročný jako ten klasický.

Možná bychom proto neměli marketing rozdělovat na digitální a nedigitální (nebo online a offline, jak se dnes s oblibou říká), ale jednoduše na marketing dělaný lajdácky a marketing praktikovaný poctivě. I v intuitivním marketingu totiž mají digitální nástroje nezastupitelné místo. Jen tam neokupují 100% prostoru.

Odpověď na otázku, proč se vinylové desky dočkaly svého návratu, tedy zní takto: "Protože jsme lidé". A stejný důvod nás vede k tomu, abychom se v marketingu neomezovali jen na virtuální svět, ale setkávali se s klienty osobně a poskytovali jim tak služby, které zatím moderní technika poskytnout nedokáže. Nový seminář Intuitivní marketing excellence je dobrou příležitostí, jak k tomu načerpat inspiraci. Sejdeme se na něm tváří v tvář.

Poznejte své šance!