Nepřipravujte se zbytečně o důvěryhodnost

   marketing

Jak se nepřipravit o důvěryhodnostNěkdy mi přijdou obchodní nabídky, nad kterými opravdu dlouho kroutím hlavou. Zrovna včera jsem dostal takový e-mail. Jistá firma, která se představila jako český výrobce, mi poslala katalog svých produktů. Nejdříve jsem se šel podívat na internet, jak to asi napadne každého, koho osloví neznámý dodavatel. A ejhle - žádný web není k nalezení. Čistě výrobní společnosti, obvykle dodávající jednomu odběrateli, skutečně někdy stránky nemají, ale může si to dovolit ten, kdo chce obchodovat?

Katalog skrýval další překvapení. Že soubory nejsou pojmenovány v čínštině, ale vzhled je jen důsledkem špatného kódování písma, to jsem pochopil rychle. Následné testování, jestli se moje IQ nenachází pod hranicí 80 bodů, mě však dostalo. Ve wordových dokumentech totiž nebylo těžké pouhým okem odhalit, že obrázky produktů jsou vyrobené tak, že na fotografii obalu byl přidán obrázek s logem nebo popisem. Ten ještě po zvětšení odhalil, že skutečným dodavatelem je úplně někdo jiný.

Především si uvědomte, že první dojem rozhoduje.

Dejme tomu, že nešlo o úmysl mě podvést, ale jen o nešikovný marketing. Jaké poučení si z toho můžeme vzít a čeho se vyvarovat?

V první řadě je důležité říkat pravdu. Jestliže nejsem výrobcem, ale prodejcem, není na tom přece nic špatného. Podstatné je, jakou kvalitu nabízím a kolik za ni chci. Mlžení o původu zboží nikomu na důvěryhodnosti nepřidá.

Nepřidá mu ani neexistence webu. I kdyby to pro začátek měla být jen jedna stránka s kontaktem a vysvětlením, že na nabídce se pracuje, pořád lépe, než nic.

Tajemství, jak zvýšit tržby?

Ne, není to žádné tajemství. Rád se s vámi o něj podělím, protože si zasloužíte vědět, jak úspěšně odrážet nápor velké konkurence a prosperovat ve svém podnikání. Program PARTNER PLUS vznikl právě z toho důvodu, aby se tradiční podnikatelé zbavili starostí o budoucnost. Tajemství už je vaše


Práce chvatná, málo platná

O důvěru potenciálních zákazníků se však zaručeně připravíte narychlo splácanými obrázky. Chápu, že třeba právě začínáte, obaly ještě nedošly, etikety z tiskárny slíbili za týden a vy už chcete nabízet. Kolik práce by vám dalo koupit si nějaký obal, vytisknout jeden štítek, nalepit ho a celé dílo vyfotit? Šlo by jen o malý podvůdek, který nikdo nepozná. Sflikovat to ovšem ve wordu, kde stačí na obrázek kliknout, to je urážka zákazníkovy inteligence. Také mu tím říkáte, že se nemíníte příliš namáhat. Teď a zřejmě ani do budoucna.

A i když nic takového nešikovného neprovádíte, je vždy lepší uložit dokument ve formátu PDF a tak ho posílat. Předejdete tím mnoha problémům.

Především si ale uvědomte, že první dojem rozhoduje. Když ho takto pokazíte, ve většině případů nedostanete druhou šanci. I kdyby vás tedy nakrásně osvítilo poznání, že marketing vypadá jinak, dříve oslovení zákazníci si vás už navždy zařadili. Spěch je špatný rádce. A návody, jak dělat marketing levou rukou a bez námahy, také.

Tady je váš úspěch!

Kam dál a co by vás mohlo zajímat: