Chcete více prodávat? Vybudujte si vlastní franšízu

   marketing

Chcete více prodávat? Vybudujte si franšízuJe to už nějaký ten rok, co jsem navrhl jedné firmě, aby si zřídila síť pouličních stánků. Vyráběla totiž mrazenou pizzu a hledala způsob, jak zvýšit prodej. Dodávky do supermarketů měly samozřejmě své limity a navíc se objevila další konkurence. Management se ovšem myšlenky, že by se měl věnovat fastfoodu, polekal. Nebo to možná považovali za nedůstojné či příliš náročné na organizaci. V každém případě byli nakonec rádi, že je koupil zahraniční investor.
 

Proč se vracím k této už hodně dávné minulosti? Nedávno se totiž začalo mluvit o novém franšízovém konceptu Parky's. První stánky už se začínají objevovat, například na pražském autobusovém nádraží Florenc nebo v nákupním centru Chodov. Samozřejmě, že hot dog si můžete koupit na mnoha místech a od různých prodejců, ale zde je zajímavé právě to, co má Parky's společného s příběhem o mražené pizze. Majitelem franšízy jsou totiž Kostelecké uzeniny, které si tak rozšiřují trh pro svoje výrobky, v tomto případě párky.

"Dnes už se nemůžete spokojit s tím, že někde něco otevřete, i kdyby šlo o originální záležitost."

Možná to nevypadá jako kdovíjaký nápad, ale všimněte si, jak málo firem takového způsobu prodeje vlastních produktů používá. Jsou samozřejmě obory, kde to není možné, ale i v těch zbývajících najdete jen málo sítí nebo franšíz, které iniciují nebo vytvářejí výrobci.

Tajemství, jak zvýšit tržby?

Jak zvýšit tržbyNe, není to žádné tajemství. Rád se s vámi o něj podělím, protože si zasloužíte vědět, jak úspěšně odrážet nápor velké konkurence a prosperovat ve svém podnikání. Program PARTNER PLUS vznikl právě z toho důvodu, aby se tradiční podnikatelé zbavili starostí o budoucnost. Tajemství už je vaše

A je tu ještě jedno úskalí. Znám firmy, které se do toho pustily, ale nezvládly marketing. Dnes už se nemůžete spokojit s tím, že někde něco otevřete, i kdyby šlo o originální záležitost. Všude je tolik lákadel a informací, že je těžké upoutat pozornost. Projekt zkrátka musí být sexy. A to mu zajistí především internet, speciálně sociální sítě. I když jde o stánek nebo kamennou prodejnu. Buď ze svého konceptu uděláte módu (a k tomu se Facebook hodní náramně, jak píšu v tomto článku), nebo zapadne a budete bojovat o přežití.

Koncept to tedy může být docela obyčejný, ale je jen základem. Zbytek musíte udělat vy. Dát mu originalitu, osobitost značky, vypilovat marketing. Je to tak, dnes už nezáleží jen na prodavačích, kteří podají jídlo do ruky. Mnohem více práce se musí udělat ve virtuálním světě. Ostatně Parky's mají docela zajímavý web. Ale na Facebooku jsem je zatím marně hledal.

Poznejte své šance!