Marketing a komunikace

Využijte stádový efekt ke zvýšení tržeb

Využijte stádový efekt ke zvýšení tržebVčera jsem jel kolem autosalonu a viděl jsem na voze vystaveném před ním nápis "Kup si mě!" Je to trochu nápaditější, než když se standardně uvede velkými ciframi akční cena. Ale stejně příliš nezabere. Lidí, kteří jsou zvyklí poslouchat povely, a ihned by proto zamířili k pokladně, asi moc nebude. Když ovšem víme, co se děje v hlavách zákazníků, dokážeme vytvořit mnohem účinnější propagaci. A co je na tom nejlepší, nemusí nás to stát skoro nic. Stačí přestat přemýšlet stylem "co chci já" (samozřejmě prodat), ale "co chce zákazník" a na co skutečně slyší.

Z archivu newsletterů: Zákazník myslí na sebe

Z archivu newsletterů: Zákazník je tvor sobeckýČas od času se každému stane, že mu něco přestane fungovat právě v tu nejméně vhodnou chvíli. Nadarmo se neříká, že zákon schválnosti funguje spolehlivě. Někdy máme dost času a příležitostí zavolat servis, jindy se - zvláště u mužů - očekává, že si vyhrnou rukávy a do opravy se pustí sami. Nedávno jsem vyrazil do odborné prodejny, poháněn navíc vědomím, že porouchané čerpadlo musí do večera běžet. Pro jistotu jsem si vzal i vadný díl. Prodavačka na mě zpoza druhého konce výhružně zahalekala: "Co to máte? To je nějaké divné, ne? Z čeho to je?"

Jak zachránit české pivo

Jak zachránit české pivoNejdříve nepříliš potěšující informace. Prodej piva v restauracích klesl v září 2017 o celou čtvrtinu oproti loňskému roku. Celková produkce se pak snížila o 16 %. Z větší části se na tom podílí řada opatření ze strany státu, zejména EET, omezení herních automatů, protikuřácký zákon a změny v provozování restauračních zahrádek. Podle výkonné ředitelky Českého svazu pivovarů a sladoven Martiny Ferencové bude tento trend pokračovat, takže bohužel můžeme očekávat další odliv zákazníků z hospod a restaurací. Stát se samozřejmě nepostará, takže co s tím?

Marketingová manipulace je normální

Marketingová manipulace je normálníNěkolikrát mi zdůraznil, že na něho žádné marketingové manipulace neplatí. Nakupuje prý zcela racionálně. Všiml jsem si, že má iPhone a zeptal jsem se, jestli si ho také vybral rozumně. "Samozřejmě," řekl mi. "Jsem takový rebel, který myslí jinak, takže jsem si logicky koupil mobil od Applu." Podle diskusí soudím, že takových lidí je hodně. Možná si ani neuvědomují, jak málo se na jejich nákupním rozhodování podílí rozum, i když jsou přesvědčeni, že ničemu jinému nepodléhají. Jak to mohu tvrdit? Stačí vědět, že rozum se dostává na řadu až jako poslední.

Z archivu newsletterů: Vyhýbejte se negativně naladěným lidem

Z archivu newsletterů: Vyhýbejte se negativně naladěným lidemV jedné firmě, kam musím občas (naštěstí ne příliš často) jako zákazník zajít, mě pravidelně přivítají dvě pracovnice. První se tváří, že na ni osud poslal těžkou ránu v podobě zákazníka. A na druhé je vidět, že to své kolegyni vůbec, ale vůbec nepřeje. Nevím-li náhodou, co přesně potřebuji, následuje vzdychání a obracení očí v sloup. Nebo to vím a pak následuje dlouhé ťukání do počítače, kdy v kanceláři visí těžké ticho, přerušované jen klapáním klávesnice a občasným cvaknutím myši. Cítím se tam jako provinilec, trestaný za své hříchy, ne jako klient.

Stránky