Z archivu newsletterů: Neotravujte a běžte si jinam!

   maloobchod

Z archivu newsletterů: Neotravujte a běžte si jinam!Jedna moje známá si chtěla koupit plavky v diskontní prodejně. Protože ne sáčcích nebyla uvedena velikost, začala je rozbalovat a zkoumat. za chvíli se u ní objevila prodavačka. "Paní, vzory máte zavěšené tady, nemusíte ty sáčky otevírat!" jala se upozorňovat zvýšeným hlasem. "Ale nemáte tu uvedené velikosti, proto se musím podívat do sáčku." Prodavačka neochotně zabručela a vzdálila se. Za chviličku byla ale zpátky.
"Paní, vy nám ty sáčky trháte!"
"Já za to nemohu, že je máte tak zalepené, že nejdou otevřít."

"Nemusíte je otevírat, vzory máte zavěšené tady."
"Ale nemáte tu uvedené velikosti, proto se musím podívat do sáčku."
"Jestli potřebujete luxus, tak si jděte někam do butiku! Tady jsme zvyklí, že si lidi vezmou a jdou!"
Divíte se, že moje známá po těchto slovech zahodila už vybrané balíčky a beze slova vyšla z prodejny?

 Další článek o nespokojeném zákazníkovi: Máme své pokyny

"Chcete-li před zákazníky obstát, nesmíte ji dávat to, co jste ochotni dát, ale co jste schopni poskytnout."


Co můžete udělat pro svůj úspěch:

Zapamatujte si zásadu intuitivního marketingu: Usnadněte zákazníkům nákup

V mnoha firmách si prodejní personál přizpůsobuje zvyklosti sobě a má pocit, že zákazník by se měl přizpůsobit. To nejsou jen vyložené schválnosti a pohodlnost některých prodavačů, ale často i firemní systémy, dokonce certifikované podle ISO 9000. několikrát jsem se už setkal se zdůvodněním, proč firma nadměrně a zcela zbytečně zatěžuje zákazníky papírováním: "Máme v to v ISO".

Jenže i tyto normy (ač to očividně upadlo v zapomnění)vznikly proto, aby se zvýšila kvalita produktů a služeb pro zákazníky. Zákazníkova spokojenost je tedy tím, čím se vše poměřuje a hodnotí. Neexistuje vyšší kritérium, norma, zkouška.

žárovkaAktivní prodej je tím nejspolehlivějším způsobem, jak zvýšit tržby (v praxi se už podařilo i navýšení o 100 %). A funguje vždy a všude, ve všech oborech. Není to tak obtížné, jak by se mohlo zdát, protože aktivní prodej je pro tradičního obchodníka přirozeným prostředím, kde se cítíte jako ryba ve vodě. Přečtěte si o tom více

Chcete-li před zákazníky obstát, nesmíte ji dávat to, co jste ochotni dát, ale co jste schopni poskytnout. Ochota se totiž velmi často řídí pokřivenými ekonomickými kritérii, většinou úsporami za každou cenu. V uvedeném případě není majitel prodejny ochoten ani označit sáčky velikostí (Kdo by to dělal a ty štítky také něco stojí!), ani je nechat otevřené (Ještě by je lidé upatlali a potrhali!). Chce mít zkrátka své ekonomické pohodlí a proto nabízí jen heslo "Ber nebo běž!"

Poskytování dokonalých služeb zákazníkovi je tedy něco jako maratón. Když už máte pocit, že nemůžete přijít na nic dalšího, jste teprve někde v jedné třetině vašich možností ( o dalších se dočtete v knize Intuitivní marketing pro 21. století)

Chcete-li, aby se k vám zákazníci vraceli, musíte odstraňovat všechny překážky, které jim stojí v cestě. Nejen ty na první pohled viditelné, ale i ty méně zřetelné, které můžete přehlédnout. Kdo vám pomůže je odhalit? Přece zákazník - když se ho šikovně zeptáte a především ho pak informujete, jak jste s jeho náměty naložili a co jste na jejich základě zlepšili.

(2007)


Prodej není možné dělat bez zákazníků

Prodej není možné dělat bez zákazníků. Na první pohled to vypadá jako samozřejmost, ale stačí, abyste si šli něco nakoupit (tedy se ocitli v opačné roli zákazníka) a najednou vidíte, kolik nepohodlí, lhostejného chování a někdy i nepřátelství vám jsou vaši kolegové schopni poskytnout. Zkuste se tedy i na své podnikání podívat očima zákazníků.  Třeba s námi
 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošleme emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách